Autor Wątek: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących  (Przeczytany 21328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzychu

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 05, 2010, 09:07:08 »
misio, gdzie te kopce? :) mieszkam już tu trochę długo, ale największa górka jaką znam ma może 20 metrów przewyższenia.

PS. Dzięki za linka, bywałem już na wysokościach powyżej alpejskich.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 05, 2010, 09:07:08 »

misio


Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 05, 2010, 09:17:03 »
W Wikipedii napisali, że są ;D ;D ;D.

To dawaj tutaj opis swoich przygód z tych górek wysokich!

Offline stopa

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 13, 2010, 14:00:11 »
Karolcia - jeżeli chodzi o pływanie to z mojej wiedzy wynika, że przy endoprotezie biodra mniej wyniszczający jest kraul. Opieram to na doświadczeniach mojego taty, któremu zrobili ponad rok temu kapoplastykę biodra i raczej nie polecali żabki.
No i może zamiast biegania intensywny nordic walking - oczywiście stopniowo zwiększając obciążenie.

misio


Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 01, 2010, 23:39:23 »
Gdyby ktoś z okolic Trójmiasta chciał pobiegać niedaleko AWFu, to mam takie dwie traski dla niego, które sobie biegam 2/3 razy w tygodniu:

http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&msid=114625884651536725558.00048b92af469faeeb60c&z=14

http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&msid=114625884651536725558.00048b929a60bcf82d3ba&z=15

Offline mariusz



  • Pomógł: 32
  • "Boże broń mnie przed smiercią w dolinach"

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 26, 2010, 23:18:49 »
Nie znalazłem odpowiedniego wątku, jeśli jest to proszę o przeniesienie. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś sposób, metody, jakieś tabletki itp. zapobiegania skórczy mięsni nóg podczas dużego wysiłku.
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz52
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz53
www.chopzezelaza.pl
"ponieważ droga jest celem"
rozmowa z adminami to jak walka z wiatrakami


misio


Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 26, 2010, 23:23:11 »
Nawadnianie organizmu i przygotowanie fizyczne zapobiegają takim rzeczom.
Skórcz nie jest zdarzeniem powstającym na podstawie wydarzenia, ale wynika z wielu zaniedbań.
Odpowiednie m.in. nawadnianie zawierające odpowiednie minerały etc. zapobiega takim rzeczom.

Offline mariusz



  • Pomógł: 32
  • "Boże broń mnie przed smiercią w dolinach"

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 26, 2010, 23:24:22 »
ok, dzieki :) ale np kawy lepiej przed wysiłkiem nie pic ?
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz52
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz53
www.chopzezelaza.pl
"ponieważ droga jest celem"
rozmowa z adminami to jak walka z wiatrakami


forum.outdoor.org.pl

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 26, 2010, 23:24:22 »

misio


Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 27, 2010, 00:09:45 »
Potas jest słowem klucz w sumie.
Kawę pić można. Ale kawę, a nie chemiczne ścierwo.
Ciut magnesu wtedy można wziąć więcej, dla placebo efektu, i człek chodzi szczęśliwy bez skurczy.

Offline mrpawcio

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 27, 2010, 00:59:45 »
Placebo nie placebo, jak ktoś pije dużo kawy to magnez jest wskazany

Offline Stańczyk



  • Pomógł: 1

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 27, 2010, 01:00:56 »
Ciut magnesu wtedy można wziąć więcej, dla placebo efektu, i człek chodzi szczęśliwy bez skurczy.
Zjadłem jeden, mam ich kilka na lodówce do mocowania karteczek. Nie dało się pogryźć i połknąłem w całości. Popiłem kawą, ale siedzi mi na żołądku. Wcale nie chodzę szczęśliwy, choć nie mam skurczy. ;)

Online Piotrek



  • Pomógł: 80

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 27, 2010, 08:46:23 »
Bo to trzeba jeszcze jeden wetknąć, z drugiej strony, żeby się pole zrobiło.
Takie pole szczęścia bez skurczów... ;D

misio


Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 27, 2010, 10:42:06 »
Placebo nie placebo, jak ktoś pije dużo kawy to magnez jest wskazany

Jeśli pijesz zwykłą, czarną kawę, mieloną, a nie chemię typu 3w1 etc etc, kawy rozpuszczalne, to wcale nie jest tak źle z tym magnezem.


Zjadłem jeden, mam ich kilka na lodówce do mocowania karteczek. Nie dało się pogryźć i połknąłem w całości. Popiłem kawą, ale siedzi mi na żołądku. Wcale nie chodzę szczęśliwy, choć nie mam skurczy. ;)


Pietern Ci już doradził co trzeba ;D ;D ;D.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2010, 10:43:29 wysłana przez crimson »

Offline iwonapro



  • Pomógł: 79
  • "Jak zjesz wykładowcę to kto da Ci wykształcenie?"

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 27, 2010, 13:18:22 »
magnesu
myślę, że magnezu jednak :)

kiedyś na wycieczce narciarskiej z noclegami w namiocie złapał mnie skurcz w obydwu stpach i trwał jakieś 15 minut z niewielkimi przerwami ;D
masakra to była
mało piłam i jadłam po drodze, a dzień był pracowity
i uwaga: dali mi łyżeczkę soli i colę do popicia
przeszło natychmiast
z tym, że nie wiem czy mikstura zadziałała czy po prostu zbieg okoliczności, że w tym czasie samo przeszło

misio


Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 27, 2010, 13:57:10 »
Ano magnezu ;D. Bo tam w coli jest potas. A skórcze spowodowane są brakiem magnezu i potasu właśnie. Podczas wysiłku ten drugi wypłukuje się błyskawicznie.

Offline lex

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 27, 2010, 14:08:11 »
Si, magnez i potas to podstawa, doczłapalem się do apteki i zakupiłem magne B6 i jakiś suplement z potasem, bo kurna myślałem, ze nie wytrzymie
wolność to outdoor i bokserki

całowanie w rękę nagiej kobiety jest stratą czasu

Gang Albanii

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 27, 2010, 14:08:11 »

Offline Gargamel



  • Pomógł: 44
  • Prawda to Metal

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 27, 2010, 19:09:42 »
Ja wsuwam co rano 3 tabletki potasu i kapsułke wigoru ( z wszystkimi witaminami) od czasu jako po znitowaniu 20 parapetów nie mogłem wyprostować palców dłoni. Prawdopodobnie mam dosć populrne w moim zawodzie uszkodzenie nerwów w nadgarstkach (cos tam trzeba ponacinać podobno) i dlatego w specyficznym położeniu dłoni - dłoń mi sie telepoce jak po "Nalewce na Kościach". No i w końcu nie mam skurczów. A kawe pijam regularnie, co rano, raz "zalewane błoto" a raz z ekspresu (choć to mielona przecież). Żużel pijam rzadko , jakoś lubie czuć grudki kawy między żębmi ;D

Także reasumująć moją wypowiedź, jeśli uprawiacie sportowy tryb życia czyli wyczynowo spożywacie alkohol, jaracie pake dziennie, gasząc kiepy w kawie - no to witaminki i potasik trzeba co rano obok kieliszka w wiśniówką kłaść.


;D
"...jedno pragnienie, nieodmiennie suszy..."
http://www.youtube.com/watch?v=mmih6Xf6eyQ


Offline Ivan

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 26, 2012, 10:29:35 »
Wczoraj pchając pod górę wózek z dzieckiem, stwierdziłem, że po ostatnim półrocznym okresie bardzo dużego stresu w pracy zrobiła się ze mnie na maxa słaba pizda. Tera się biorę za siebie! Planuję: Rowerem do pracy i z pracy (więc 2x35 minut szybkiego kręcenia) codziennie, 2-3xtygodniowo ściana wspinaczkowa (ręce+tułów+rozciąganie całego ciała) i tak się zastanawiam czy dokładać jeszcze basen?

Offline iwonapro



  • Pomógł: 79
  • "Jak zjesz wykładowcę to kto da Ci wykształcenie?"

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 26, 2012, 10:31:45 »
taaaak, i wszystko z niemowlakiem pod bokiem

Offline Ivan

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 26, 2012, 10:36:06 »
Do pracy i tak dojechać jakoś muszę i wrócić. Na ścianę będę chodził po wykąpaniu dziecka, kiedy i tak śpi. Krany nie kapią, obrazki na ścianach wiszą, dom niedawno pomalowany był. To jest skarb taki mąż jak ja ;D
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2012, 10:46:52 wysłana przez Ivan »

Offline kubi

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 26, 2012, 12:08:33 »
i tak się zastanawiam czy dokładać jeszcze basen?
Basen jest dobry bo cwiczysz duzo partii miesni, ja chodze 2-3 razy w tygodniu, potem sauna i jak nowo narodzony :)
"Wszystko jest w Górach, najważniejsze żeby w Nich być, bo tu odzyskuje się równowagę." - Dybel

| POMOC DLA RODZINY DYBLA |

Picasa & Wikiloc

Offline Ivan

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 04, 2017, 12:56:32 »
Jak polecacie ćwiczyć, aby od noszenia plecaka nie bolały mnie barki i klatka piersiowa?
Jestem chudy i lekarz polecił mi utyć. Mówił, że taki ból pojawia się z powodu braku tłuszczu podporowego. I że trening mięśni nic nie da.
Posłuchałem się i zwiększyłem masę ciała z 60 do 65 kg (to i tak niewiele przy moim wzroście 177 cm). Pomiar tkanki tłuszczowej wykazał, że teraz mam jej już odpowiednio dużo, jestem w dolnej granicy normy. No i rzeczywiście, boli rzadziej i mniej. Teraz chętnie zwiększyłbym masę o kolejne kilogramy, ale już tylko mięśni, i to górnej części ciała, aby wyeliminować bóle całkowicie. Jak ćwiczyć? Najlepiej w domu, bo na siłkę nie bardzo mam czas.

Offline Shwarc

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 04, 2017, 14:59:51 »
W domu to se można. Potrzebujesz trochę tych ciężarków, jakąś ławeczkę, stojaki, drążek. Masz to w domu? Co chcesz robić, pompki? Tak się nie da, musisz się przemóc i pójść chociaż ze 2/3x w tygodniu na pakę i tam te żelastwo poprzerzucać z kąta w kąt.
A jakie ćwiczenia? Podstawowe, z wolnymi ciężarami np:
- wyciskanie na poziomej ławeczce
- wyciskanie sztangielek na skośnej ławeczce
- wyciskanie sztangi zza karku
- podciąganie ramion na "kaptury"
- podciąganie na drążku
- wyprosty tułowia w leżeniu przodem na spec. ławeczce (można by robić zamiennie martwy ciąg)
- przysiady ze sztangą
- brzuszki
czyli nic specjalnego, proste i podstawowe ćwiczenia siłowe, które kompleksowo wzmocnią cały organizm.

PS. nie można odpuszczać ćwiczeń nóg, a szczególnie przysiadów. To przy nich pracuje najwięcej mięśni zarówno nóg jak i tułowia. Te ćwiczenie wzmacnia cały układ kostny i mięśniowy człowieka.

Offline dave

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 04, 2017, 15:09:51 »
Polecam obfite kolacje popijane piwem. Dzięki takiej "diecie" na pierwszym semestrze studiów przytyłem 12kg  ;D

Offline Ivan

Odp: [Poradnik turysty] Przygotowanie do górskich wycieczek dla początkujących
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 05, 2017, 09:14:11 »
Dzięki za rady i motywację Shwarc. O ćwiczenia na nogi nie pytałem bo już teraz je ćwiczę, ale w inny sposób niż przysiady, a to ze względu na niestabilność po skręceniu kolana.