Autor Wątek: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu  (Przeczytany 45717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline czis



  • Pomógł: 18

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 12, 2008, 07:50:08 »
kurde ale miałem dużo wody i sporo piłem, szczególnie jak na siebie.... a nie męczyłem się nic a nic i szło mi się zajebiaszczo jak mało kiedy.........

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 12, 2008, 07:50:08 »

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 12, 2008, 07:51:09 »
no widzisz jak to różnie organizmy reagują. ja mam takie coś przy wysokich temperaturach i małej ilości wody.

Rumcajs, to jaki koktajl poleciłbyś do zrobienia na zimno na takie wycieczki górskie, jak nasze? ;D

Offline cynik



  • Pomógł: 5
  • Kometa Halleya

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 12, 2008, 07:51:45 »
A odwodniliscie sie kiedys do tego stopnia, ze skurcze sparalizowaly wam miesnie? Rece, twarz nawet (gadac sie nie da) itp? ;D Mowie wam, straszna ch..nia ;D
najmlodszy emeryt malopolski.

Offline BroJarek



  • Pomógł: 39
  • chłoporobotnik

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 12, 2008, 08:16:05 »
Cynik, granica jest wtedy, kiedy mimo, że pijesz masz objawy odwodnienia :D a poza tym masz skurcze mięśni spowodowane brakiem potasu i magnezu...Jestem przekonany, że czegoś takiego doświadczyłeś.

Odnośnie samej "choroby wodnej" - moja znajoma po chemoterapii musiała wypijać 5 litrów wody dziennie i po 3 dniach traciła przytomność m.in. właśnie z braku elektrolitów. PS jakby co - nie znam się na tym!

Czis - odpowiedź jest bardzo prosta!! Dużo piłes, ale nie sikałeś, nadmiar wody wyparowywał i nie czułes parcia na pęcherz i w ten oto sposób doszło do zatrzymania moczu i drobnego zakażenia nerek, stąd podskoczyła Ci waga i miałeś opuchnięte nogi. Jak zszedłeś na niziny, przestałeś się męczyć i zacząłeś normalnie lać - wszystko wróciło do normy! Spoko też to przerobiłem. Zasada jest prosta - odlewać się jak tylko nadarzy się sposobnośc - nawet te 3 kropelki, chodzi o udrażnianie układu moczowego!

Offline akacja



  • Pomógł: 3
  • Pani Warzynowa

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 12, 2008, 16:58:38 »
ok, moje spostrzezenia: pic nie nalezy za duzo, ale trzeba co nieco, czyli w sam raz:) tylko co to znaczy.

Z tego co tylko troche posluchalam i poczytalam: Sama woda ponoc wlasnie ma tę wade ze pije sie jej duzo, ale ze ona nie ma tych istotnych elementow i mikroelementow (cukier/glukoza w pewnej ilosci, potas, sod i nieco soli) to pije sie jej ile wlezie bo organizmowi chce sie pic w nadziei ze uzupelni braki tą woda, a tu wcale nie...
stad napoje izotoniczne, a izotoniczne nie energetyczne, bo maja byc latwo przyswajalne czyli o tym samym ciśnieniu osmotycznym co krew i inne płyny ustrojowe człowieka i podobno nie moga byc musujace/gazowane (to nie wiem jeszcze czemu, ale kiedyś sie dowiem) - dlatego ponoc wszelkie isosporty w tabletkach rozpuszczane odpadaja bo sa musujace i nie izotoniczne

Ja zauwazylam ze izotonika po prostu pije mniej niz wody jak draluje po gorach, i ze mniej mi puchna dlonie wtedy, a zazwyczaj mi od wysilku i zmiany cisnienia, a latem i temperatury puchna w mig. Nie znalazlam niestety w Polsce zadnej ciekawej cenowo propozycji na dlugie wyjazdy czyli rozpuszczalnej, bo tachanie kilku zapasowych buteek to kicha. Znalazlam na wyspach NUUN'a ale nie mam tego jak sprubowac, moze ktos wie jak to zdobyc nie bedac narazonym na koszty wysylki o wartosci produktu?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2008, 17:00:16 wysłana przez akacja »

Offline madmun



  • Pomógł: 143

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 12, 2008, 17:29:56 »
Akacja może wypróbuj izotoniki do kupienia w kulturystycznych sklepach, (nie daleko Grappy na starowiślnej). Ja piłem od Olimpa i Trec'a może smaczne to nie jest ale IMO działa, koszty nie porażają.
Co do napojów gazowanych, nie wchłania się tak dobrze jak woda gazowana, poza tym CO2 musi gdzieś ulecieć,
Pasowało by napisać że przed wysiłkiem jak i po trzeba pić wodę a nie tylko w trakcie.
R.T.F.M
outdoor to nie rurki z kremem

Offline lex

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 12, 2008, 19:02:51 »
madmun, a isostar to dobre jest czy badziewie ? Wiem, że jest w proszku do rozrobienia.
Zastrzegam, że nie znam się na tych napojach bogów.
wolność to outdoor i bokserki

całowanie w rękę nagiej kobiety jest stratą czasu

Gang Albanii

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 12, 2008, 19:02:51 »

Offline arkadoo



  • Pomógł: 51

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 12, 2008, 19:04:48 »
Używałem różnych wynalazków i isostar najlepiej się sprawdzał przy dużym wysiłku.
http://www.rower.fan.pl
Horyzont
Pachnę Warszawką (bez urazy) :D

menel


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 12, 2008, 19:07:46 »
madmun, a isostar to dobre jest czy badziewie ? Wiem, że jest w proszku do rozrobienia.
Zastrzegam, że nie znam się na tych napojach bogów.

Lex, w pyte.. ;D

Offline madmun



  • Pomógł: 143

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 12, 2008, 19:12:14 »
Daję radę, na pewno mniej się chcę po tym pić,  ogólnie podczas wysiłku jakoś lepiej czuje  niż na samej wodzie ale to tylko moje odczucia ..
Fajna jest opcja że sprzedają je w takich wielkich tabletkach do rozpuszczania - na wyjazdy w sam raz i nie ma problemu z dozowaniem. Tyle że drogo wychodzi w porównaniu do Olimpa, Treca

Ogólnie izotonik to w pyte rzecz podczas treningu/ górek
R.T.F.M
outdoor to nie rurki z kremem

Offline rumcajs



  • Pomógł: 22
  • ... i owoc żywota twojego je ZUS

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 13, 2008, 17:44:29 »
Isostar to pierwszy, mocno rozpropagowany w Europie izotonik... kiedyś był rzeczywiście mistrzem
kiedy Wander Sport sprzedał licencję i przestał go produkować, zmienił się kilkukrotnie smak i skład... jakoś przestał mi wchodzić - nie mam już do niego zaufania
IMHO jest za drogi - nie warto przepłacać
mnie osobiście świetnie wchodzi i smakuje, na pewno też ładnie działa Gatorade - ma z głową ułożony skład (praktycznie same minerały, troszkę węglowodanów), jest tańszy od Izostara
90% izotoników dostępnych w sklepach kulturystycznych ma za dużo witamin i/lub węglowodanów dla tego niezbyt są dobre, ale zwykle tańsze (np. rzeczonego Trec'a)
ja używam Gatorade, Litorsal a co kilka porcji Ionto Drink (ma witaminy - dla tego używam co jakiś czas, ale jest bardzo wydajny i niesłodki w smaku)



misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 15, 2008, 15:20:57 »
od dziś Litorsal w użyciu będzie. zobaczy się po miesiącu różnice w wynikach badań: bo robiłem w piątek. dam znać, czy żyję i czy coś się polepszyło ;D.

Offline stopa

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 16, 2008, 22:25:48 »
Gastrolit z tego co wiem stosuje się raczej przy odwodnieniach, a nie profilaktycznie.

Jeżeli chodzi o picie wody ze strumienia to jak byliśmy Dolomitach, woda ze strumienia jakoś dziwnie słabo gasiła pragnienie. Dowiedzieliśmy się później, że ponieważ przepływa przez dolomit (odmiana wapienia) to jest totalnie pozbawiona składników mineralnych i stąd słabe działanie nawadniające.

Ja piłem Isostara na zawodach (dobry i pomocny, ale w połączeniu z kilkugodzinnym ciągłym wysiłkiem, bananami i batonami źle działał na Agę) oraz witaminy rozpuszczalne - te moim zdaniem też działają, a na pewno poprawiają smak - po kilku dniach picia czystej wody na rowerze miła jest taka odmiana.

Offline madmun



  • Pomógł: 143

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 16, 2008, 23:34:57 »
Stopa to raczej nie możliwe, choć mogę się mylić, (niech Atanore to poprawi :D ) Dolomit raczej nie ma nic wspólnego z asymilacją składników mineralnych oprócz jednego pierwiastka-magnez wypiera wapień. Ale ten proces chyba nie występuje w Dolomitach ponieważ są zbudowane z dolomitów pierwotnych na podłożu skał wylewnych.  Teoretycznie taka woda który płynie/przeciska się przez dolomit powinna być bardziej zasobna w składniki mineralne ponieważ rozpuszcza dolomit i pobiera składniki mineralne z jego rozpadu.

R.T.F.M
outdoor to nie rurki z kremem

Offline stopa

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 17, 2008, 22:15:41 »
madmun - pewnie masz rację, bo ja się na tym nie znam. Dzieliłem się tylko swoimi odczuciami i zasłyszanymi informacjami. Ale dzieki za info.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 17, 2008, 22:15:41 »

Offline rumcajs



  • Pomógł: 22
  • ... i owoc żywota twojego je ZUS

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 17, 2008, 23:21:56 »
od dziś Litorsal w użyciu będzie. zobaczy się po miesiącu różnice w wynikach badań: bo robiłem w piątek. dam znać, czy żyję i czy coś się polepszyło ;D.
po pierwsze to sam Litorsal nie zmieni Ci wyników w sposób widoczny - musisz pić więcej płynów i dać organizmowi trochę czasu: czyli np. od dziś min. 2 litry wody w dni nietreningowe i 3 w dni treningowe
i wtedy spójrz na wyniki
po drugie oprzyj się na subiektywnych odczuciach wydolności treningowej i czasu regeneracji, wypróbuj też kilka opcji (bo różnie ludzie funkcjonują), np. 1/3 porcji przed treningiem, a 2/3 po, np. wszystko po treningu, etc. (bo rozumiem, że w trakcie nie pijesz?)

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 18, 2008, 06:51:50 »
tak też zrobiłem z tą ilością wody.
opcje podziału wdrożę ;D.

Offline lex

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 18, 2008, 10:09:18 »
Czy z Szanownego Koleżeństwa widział kto może w PL Gatorade w saszetkach ?
Chodzi mi o takie coś :
http://www.rei.com/product/520009
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2008, 10:17:34 wysłana przez lex »
wolność to outdoor i bokserki

całowanie w rękę nagiej kobiety jest stratą czasu

Gang Albanii

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 18, 2008, 11:42:34 »
to może zrób tak:
zakup to cudo http://www.ceneo.pl/1669062 i woreczki strunowe i masz z bani problem saszetek.

Offline Yoszko



  • Pomógł: 0

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 18, 2008, 11:48:48 »
Widzę, że Atanor nie zdążył to ja poprawię dolomit to rodzaj zarówno minerału jak i skały absolutnie nie jest to rodzaj wapienia !!!!
Poza tym niekoniecznie woda musi wypłukiwać składniki mineralne z dolomitu dlatego, że żeby tak się stało woda musi być agresywna czyli dosyć zasobna w CO2. Często zdarza się tak, że woda z roztopów czy opadów jest jałowa pod względem zawartości związków mineralnych dlatego kiedy wprowadzasz taką wodę do organizmu ona wtedy "wyłapuje" związki z organizmu doprowadzając do zmniejszenia ich zawartości i stąd uczucie pragnienia, osłabienia itp. dlatego warto mieć ze sobą jakąś tabletę i rozpuszczać poza tym wodę z dodatkiem czegoś żołądek traktuje jako pokarm i dłużej zatrzymuje a nie puszcza w dół ;D
A zastrzegam, że opisana sytuacja dotyczy wód powierzchniowych nie podziemnych. Woda filtrując przez spękania i pustki skały ma czas na absorbcję składników mineralnych.   

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 23, 2008, 09:52:35 »
no dobra, zatem kilka słów o Litorsalu po miesiącu spożywania: badania zrobione. różnice są niewielkie, ale jednak są i in plus, jak to pani dohtór powiedziała. ogólnie zdarzało się, że brałem i po 4 piguły dziennie rozpuszczane po dwa razy dziennie w 1.5 L pecie, czyli łącznie 3L wody z Litorsalem. przez mniej więcej pierwszy tydzień nie było czuć praktycznie żadnej różnicy w treningach, ale potem jedna rzecz, której nie dało się nie zauważyć: praktycznie zero skurczy. ogólnie rzadko je miewam i jak już to w łydkach [ale zdarzają się], jednak od miesiąca nie zdarzyło mi się, żeby mnie jakikolwiek złapał, a natężenie treningowe mam dość spore: rano bieg i siłownia- łącznie 2.5h, po popołudniu trening na macie- minimum 1.5h. obecna jest też dość mocna potliwość organizmu [zapewne podle zasady: im więcej wypijesz, tym więcej wypocisz], jednak brak jest wycieńczenia typowego dla odwodnienia, czyli zawrotów głowy, skurczy i ogólnego stanu niemocy i niechęci.
podsumowując: warto łykać to cudo. jest dość tanie: 15 zł za 24 tabletki. myślę, że w górach, przy takim umiarkowanym wysiłku jakim jest wędrówka, 2 piguły dziennie starczą [brak tu wysiłku interwałowego, zatem organizm aż tak mocno nie pracuje], jednak pamiętać trzeba przede wszystkim o tym, żeby cały czas pić. rada Rumcajsa jest bezcenna jednak i duże ilości wody, potrafią naprawdę wspomóc nasze ciało, i co za tym idzie psychikę, a to pozwoli nam na chodzenie nie na "gpsie", ale z zachowaniem pełnych mocy każdego dnia, do samego końca łażenia.

Offline rumcajs



  • Pomógł: 22
  • ... i owoc żywota twojego je ZUS

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 23, 2008, 13:30:01 »
praktycznie zero skurczy. ogólnie rzadko je miewam i jak już to w łydkach [ale zdarzają się], jednak od miesiąca nie zdarzyło mi się, żeby mnie jakikolwiek złapał, a natężenie treningowe mam dość
o widzisz - to Ci trochę potasu brakowało
można nie suplementować, a podnieść poziom z żywności: pomidory, banany  - ale w sporcie to trudne
a potas niezwykle ważnym jest też dla prawidłowej pracy serca (na poziomie impulsacji)

rada Rumcajsa jest bezcenna
jak miło mieć klakiera ;D ;D ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2008, 01:59:00 wysłana przez rumcajs »

Offline Gargamel



  • Pomógł: 44
  • Prawda to Metal

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 23, 2008, 19:56:27 »
Dobrze wiec ze dziennie spijam ponad liter soku z pomidorow ;D Takie mam zboczenie ze lubie czerwone.
"...jedno pragnienie, nieodmiennie suszy..."
http://www.youtube.com/watch?v=mmih6Xf6eyQ

Offline lex

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 23, 2008, 21:17:12 »
Terror, pije ten Litorsal od paru dni, w ten sposób nawadniam organizm bo znowu bardzo gorączkuje i pocę się okropnie. Dodatkowo łykam magnez z potasem w tabletkach bo mam kurcze. Starość nie radość :(
wolność to outdoor i bokserki

całowanie w rękę nagiej kobiety jest stratą czasu

Gang Albanii

Offline żdungiel



  • Pomógł: 0

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 27, 2008, 10:25:07 »
No dobra, a Powerade? Nigdy nie zagłębiałem się w skład, wiem, że smakuje mi niebieski i że gasi pragnienie lepiej niż woda. Poza tym, napisano na nim "izotoniczny" a to mi koi psychę :)
użytkownik zbanowany.
powód:
naruszenie regulaminu