Autor Wątek: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu  (Przeczytany 46012 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #125 dnia: Lipiec 01, 2010, 18:09:19 »
W żywieniu sportowym taka zasada jest oczywista. Nie tyle rozwalić, co nie nadwyrężać, bo skutkuje to potem w dużo cięższym odczuwaniu skutków wysiłku fizycznego.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #125 dnia: Lipiec 01, 2010, 18:09:19 »

Offline obserwator



  • Pomógł: 53

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #126 dnia: Lipiec 01, 2010, 18:25:20 »
to jest tak że czasami sprzeczne informacje się pojawiają i nie wiadomo co robić, to tak jak z tym że piwem można wypłukać kamienie z nerek, czytałem o gościu co ten patent zastosował tylko że wcześniej wypłukał wątrobe  ;D ;)

nieraz jak czytam w MensHealth te "dobre rady" to nieraz pasowałoby codziennie zjeść 10 kilo pomidorów i popić to trzema litrami czerwonego wina aby pała lepiej stała, tu amerykańskie badania potwierdzają, tam doktorzy zalecają, z koleji psycholog radzi  i człowiek głupieje.

najrosądniejszym rozwiązaniem jest przetestowanie na sobie różnych patentów, opcji i obserwować jak organizm reaguje bo to że jednemu pomaga to nie oznacza że drugiemu też się polepszy
Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań - G. K. Chesterton

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #127 dnia: Lipiec 01, 2010, 18:31:20 »
Tak, to po części prawda. Zasadniczo ja mam tak, że w górach naprawdę mało piję, natomiast na co dzień po treningu i w trakcie jednak mi dziennie schodzi od 2 do 3L wody dziennie, do której zawsze coś dodam- a to litorsal, a to jakieś czyste węglowodany, a to jakąś mieszankę kompleksową.
Problem polega na tym, że pewne kłopoty z organizmem dzieją się na podstawie długoletnich błędów w nawadnianiu, czy też odżywianiu i często są praktycznie niemożliwe do zniwelowania. Wiedza z gazet jest często wątpliwa, jednak najlepiej iść do kogoś kto się na tym zna: masz pewnie gdzieś tam profesjonalną siłownię, albo jakiś sklep z odżywkami. Jest też kilka niezłych for polskich, na których można znaleźć kupę przydatnych informacji, ale trzeba nieco, na chłopski rozum, rozdzielić ziarno od plew ;D.

Offline m4sh

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #128 dnia: Lipiec 06, 2010, 16:05:50 »
Dzisiaj kupiłem Litorsal i jestem mile zaskoczony. Nie czuje smaku charakterystycznego dla tabletek rozpuszczalnych, nie są za słodkie, także nie powinno wzmagać efektu pragnienia. Na razie "in plus".
Zobaczymy czy zauważę jakieś efekty przy wzmożonym całodziennym wysiłku. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Offline Ali7



  • Pomógł: 1

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #129 dnia: Lipiec 06, 2010, 16:59:11 »
Przerzuciłem się ostatnio z Isostara na Olimp Iso Plus. Wychodzi dwa razy taniej, różnicy nie odczuwam, w smaku OK, przynajmniej ten pomarańczowy.

Offline BroJarek



  • Pomógł: 39
  • chłoporobotnik

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #130 dnia: Lipiec 06, 2010, 17:08:17 »
Ja od lat stosuje litorsal i jest ok.
Dzisiaj kupiłem Litorsal i jestem mile zaskoczony. Nie czuje smaku charakterystycznego dla tabletek rozpuszczalnych, nie są za słodkie, także nie powinno wzmagać efektu pragnienia. Na razie "in plus".
Zobaczymy czy zauważę jakieś efekty przy wzmożonym całodziennym wysiłku. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Będzie pan zadowolony ;D

Offline rumcajs



  • Pomógł: 22
  • ... i owoc żywota twojego je ZUS

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #131 dnia: Lipiec 07, 2010, 00:57:57 »
Będzie pan zadowolony ;D

racja, litorsal jest debeściak
jedna uwaga - wg. mnie na plus: nie jest naładowany witaminami, których spożywa się nadmiar pijąc często popularne izotoniki, ma trochę glukozy, a nie mnóstwo niewiadomojakich węglowodanów
na minus - tylko sód i potas, przydałoby się jeszcze trochę wapnia i magnezu,
ale przynajmniej jest smaczny

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #131 dnia: Lipiec 07, 2010, 00:57:57 »

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 13, 2012, 12:53:45 »
litorsal to syf jak każdy inny specyfik pozyskiwany w sposób "sztuczny" Od biedy można go użyć, ale ciągłe stosowanie go sprawi że zaśmiecimy organizm syntetycznymi paskudztwami.
Glukoza która w nim się znajduje możemy zastąpić naturalnym miodzikiem, potas - banany, owoce cytrusowe, sód jest praktycznie w każdym artykule spożywczym, natomiast witamina C w litorsalu to faktycznie syntetyczny kwas askorbinowy lewoskrętny który utrzymuje się w organizmie po rozpuszczeniu i wrzuceniu do wody około 2h, max 6h w przypadku go wypijemy go z bioflawonoidami w postaci owoców cytrusowych. Naturalna witamina c nie ma tego typu problemów.  Magnez zdrovitu i innych to ten sam shit chlorek magnezu sprzedawany w postaci spożywczej.
Tak na naszym zdrowiu właśnie trzepią kasę -> http://allegro.pl/kwas-l-askorbinowy-min99-witamina-c-1kg-spozywczy-i2584194267.html
http://allegro.pl/chlorek-magnezu-6-wodny-e-511-farmaceutyczny-900gr-i2625079396.html
Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga.

Offline BroJarek



  • Pomógł: 39
  • chłoporobotnik

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #133 dnia: Wrzesień 13, 2012, 12:57:47 »
litorsal to syf (...)
Glukoza która w nim się znajduje możemy zastąpić naturalnym miodzikiem, potas - banany, owoce cytrusowe, sód jest praktycznie w każdym artykule spożywczym, (...)
Opracuj jeszcze metodę jak to wszystko szybko rozpuścić w szklance wody lub skoncentrować w jednej tabletce. Nobel gwarantowany.

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #134 dnia: Wrzesień 13, 2012, 13:05:38 »
To indywidualna decyzja każdego czy wybierze drogę na skróty poprzez tego typu specyfiki. Wystarczy po treningu zjeść banana, kilka łyżeczek miodu, sok z buraka/marchewki/jabłka/pietruszki lub jakikolwiek inny najlepiej z wyciskarki aby witaminy się nie utleniały jak to ma miejsce w przypadku sokowirówek i "zdrovit" nam niepotrzebny.
Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga.

Offline Yatzek

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #135 dnia: Wrzesień 13, 2012, 13:33:37 »
Dobrze, że nie jest to wątek o nawadnianiu w górach... Bo znalezienie ula czy bananowca powyżej granicy lasu może nastręczać nieco trudności.  :o

Ale w mieście...  :D
Wędrówką życie jest człowieka...

Offline ina

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #136 dnia: Wrzesień 13, 2012, 13:36:37 »
To indywidualna decyzja każdego czy wybierze drogę na skróty poprzez tego typu specyfiki. Wystarczy po treningu zjeść banana, kilka łyżeczek miodu, sok z buraka/marchewki/jabłka/pietruszki lub jakikolwiek inny najlepiej z wyciskarki aby witaminy się nie utleniały jak to ma miejsce w przypadku sokowirówek i "zdrovit" nam niepotrzebny.

Dobrze, że nie jest to wątek o nawadnianiu w górach... Bo znalezienie ula czy bananowca powyżej granicy lasu może nastręczać nieco trudności.  :o

Ale w mieście...  :D

;D ;D ;D za to buraków nie brakuje, więc żaden problem ;D
Mam małe cycki, ale duże jaja.

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, gdy cię zabraknie.

Pomoc dla Rodziny Dybla

Offline atanor

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #137 dnia: Wrzesień 13, 2012, 20:52:43 »
Ostatnio zacząłem stosować izotoniki w górach i jestem mega zaskoczony różnicą w stosunku do picia wody czy herbaty. Naprawdę warto, ale trzeba różnicować smaki, bo po tygodniu odczuwa się monotonię. Te z Olimpu są całkiem nieźle, przynajmniej cytrynowy. Próbował ktoś smak tropikalny?

Offline Kubus

  • There's someone in my head but it's not me


  • Pomógł: 14

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #138 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:21:36 »
Ja przez długi czas piłem tylko to:

http://trening.wp.pl/sp1167_Biotech___biotech_multi_hypotonic_drink.html

Bardzo wydajny(urabiałem z tego jakieś 70 litrów napoju) i tani(jakieś 35-40 zł). Z takim tylko zastrzeżeniem, że to jest hipotonik, a nie izotonik. Wg. mnie izotoniki nie nadają się w dużych ilościach, ponieważ niesamowicie zasładzają. Na maratonach rowerowych zawsze tym mnie karmili, to coś wiem  ;) Spróbujcie tego wypić litr-1.5, mi osobiście zaczyna chcieć się rzygać i modle się o łyk czystej wody. Poza tym izotoniki nie wchodzą dobrze z innymi słodkimi rzeczami, np. żelami energetycznymi albo Milką truskawkową  ;D

Hipotonik ma taką przewagę, że na cały dzień rozrabiam go 3 litry w bukłaku i do końca dnia jestem niezależny od napojów bezalkoholowych. Można go wypić i 5 litrów bez rewelacji żołądkowych itp(testowane). Poza tym w dużym stężeniu nadaje się też jako przepita, a i kac po nim jakby szybciej znikał(co jest nawet logiczne, bo uzupełnia utracone w wyniku "płukania"  :D mikroelementy).

Smak całkiem całkiem, mi najlepiej smakował gej-fruit, jabłko z gruchą też całkiem okej, ten trzeci smak którego nie pamiętam(truskawka?) okropny.

Offline bobas



  • Pomógł: 18

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #139 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:35:24 »
Ja osobiscie nie widzę róznicy w samopoczuciu i kondycji  podczas wypadów górskich albo obozów sportowych
pomiedzy piciem regularnym   Izo/hipo tonikiów a nawadnianiem się wodą i uzupełnianiem witamin i minerałów raz dziennie( najczęsciej wieczorem ) tabletką :

http://www.megapower.pl/olimp-vitamin-multiple-sport-60-kap-blistry-p-2078.html

Zaobserwowałem po sobie że brak witamin i minerałów odczuwam dopiero (nie uzupełniając ich żadnymi preparatami ) po kilku dniach intensywnego wysiłku.

Niewiem czy możliwe jest doprowadzenie siebie do odczuwalnych niedoborów któregoś z minerałów albo jakieś witaminy w ciągu jednego dnia.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #139 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:35:24 »

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #140 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:37:18 »
Bobas, myślę, że przy zbijaniu wagi to chyba da radę, aczkolwiek u mnie to zawsze trwało ponad dobę, że tak odwalić sobie potas, że całe ciało swędziało jak diabli ;D.

Offline lake



  • Pomógł: 22

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #141 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:39:16 »
Niewiem czy możliwe jest doprowadzenie siebie do odczuwalnych niedoborów któregoś z minerałów albo jakieś witaminy w ciągu jednego dnia.

Witamin nie, elektrolitów jak najbardziej.

Offline bobas



  • Pomógł: 18

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #142 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:41:07 »
Zbiłem kiedyś ponad 5 kg w tydzien z czego ostatnie 3.5 kg w dzien przed wagą i  po za tym że miałem zakwasy na nogach nic mi nie dolegało.

To prawie... ledwo co stałem  ;D

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #143 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:42:38 »
No, normalne ;D. Ale mi się zdarzyło ze dwa razy, że jednak mnie pogięło i swędzina dopadła ;D.

Offline bobas



  • Pomógł: 18

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #144 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:45:26 »
 
No, normalne ;D. Ale mi się zdarzyło ze dwa razy, że jednak mnie pogięło i swędzina dopadła ;D.

Ogólnie zbijac wage nie jest fajnie   ;D Po paru sezonach zbijania stwierdzam że szkoda nerek

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #145 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:46:34 »
Szkoda wszystkiego a na starość brzuch rośnie jak diabli ;D.

Offline bobas



  • Pomógł: 18

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #146 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:54:42 »
Szkoda wszystkiego a na starość brzuch rośnie jak diabli ;D.

No ale ogólnie przyjete jest że sport to zdrowie  ;) i tego sie trzeba trzymac ;D

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #147 dnia: Wrzesień 13, 2012, 21:56:58 »
Zdecydowanie ;D.

Offline Ivan

Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #148 dnia: Listopad 18, 2013, 10:12:58 »
Dostałem w prezencie taką wagę łazienkową, że staje się na niej bosymi stopami i oprócz wagi mierzy też ilość tłuszczu, wody i mięśni w ciele. Na wadze są dwa metalowe paski, więc domyślam się, że te wielkości uzyskuje z pomiaru przewodnictwa elektrycznego ciała. Nie wiem na ile są to wiarygodne wyniki (pewnie jak stopy wilgotne to wyszłoby inaczej) ale moje wyniki są następujące: Przy wzroście 177 cm, wieku 30 lat i wadze 61 kg (znowu schudłem z okazji remontu mieszkania) mam 13% tłuszczu, 60% wody i 45% mięśni. Źle to, dobrze, przeciętnie? Najbardziej zastanawia mnie ta ilość wody bo podobno pokazuje stan nawodnienia organizmu. Codziennie jeżdżę 2x30 minut rowerem (do pracy i z powrotem). Niby nie dużo, ale wszyscy mi mówią, że mało piję i rzeczywiście skórę mam dość suchą.

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Wysiłek, a odpowiednie nawodnienie organizmu
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 18, 2013, 10:24:39 »
Odpuść to sobie ;D.
Jak chcesz sobie pomierzyć tłuszczyk, to sobie kup kalipers czy jak to się tam nazywa. A i tak to nie będzie do końca dokładne, bo pomierzy tylko tłuszczyk podskórny a nie ten w organiźmie no i trzeba też wiedzieć jak i gdzie złapać fałdeczkę ;D.
Generalnie wagi łazienkowe mają błąd nawet do 20% czasem.
Jeśli masz 177 i ważysz 66 kg, to nie powinieneś, na moje, mieć więcej niż z 6% tkanki tłuszczowej, o ile się zdrowo odżywiasz.