Autor Wątek: [Beskid Śląski] Beskidy by Szekla  (Przeczytany 6133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szekla

[Beskid Śląski] Beskidy by Szekla
« dnia: Listopad 08, 2013, 15:04:04 »
Wycieczki małe i duże po Beskidach by Szekla :D. Będę zrzucać ruty do jednego wątku. Czasem genialną trasę można zrobić dla ducha – nie przekraczając magicznej bariery 1000m n. p. m. :D Nie jestem wybitnym fotografem, bo nie dysponuję ani sprzętem, a już na pewno nie talentem, więc zdjęcia można traktować jako poglądowe przedstawiające charakterystykę konkretnych tras :) Jeżeli ktoś będzie miał jakiekolwiek pytania co do zamieszczanych tu rut - pytać, z chęcią poopowiadam :)

TRIP nr 1. Cuberniok przez Dolinę Gościnną i Dębowiec

Z racji tego, że ostatnio jesienna aura w Beskidach nas nie rozpieszczała, piątkowe okno pogodowe (i czasowe!) okazało się na tyle kuszące, że postanowiłam wybrać się na marszobieg na Cuberniok przez Dębowiec i Dolinę Gościnną.
   O godzinie 10.00 zameldowałam się na skraju osiedlowych zabudowań, gdzie przywitał mnie widok późno jesiennych pagórów.

Nie długo jednak było mi cieszyć się widokiem gór w pełnej krasie, bo szybko wkroczyłam w leśny gąszcz zarastający całą Dolinę Gościnną. Bardzo łatwo można śledzić jej bieg, bo wiedzie wzdłuż strumieni wypływających ze stoku Dębowca.

Dolina ze względu na to, że jest przepięknym grądem – najlepiej wygląda złotą jesienią. Niestety w tym roku ten okres przeleżałam liżąc rany, więc z wielką radością przyjmowałam dzisiaj to, co natura mi zostawiła – przeschnięte po deszczu liście koloru błota :D

Za dzieciaka często się tu wybierałam, żeby poszukać żab, traszek i salamander, które ze względu na specyficzny mikroklimat, upodobały sobie okoliczne bajora. W różnych opisach można spotkać informacje, że dolinkę upodobały sobie też inne ssaki. I o ich obecności świadczą też napotykane wszędzie ślady.