Autor Wątek: [Sprzęt] Samochód wspinacza  (Przeczytany 35510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 28, 2013, 22:27:17 »
Generalnie to mi pasuje Galaxy/Sharan/Alhambra, tylko szukam opinii na ich temat ;D

Opinie są zależne od zakupionego egzemplarza i tego co z nim robili wcześniejsi właściciele ;D.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 28, 2013, 22:27:17 »

Offline piterito



  • Pomógł: 55

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:31:22 »
Ford w dizlu, dużo miejsca, serwisowany, cena do uzgodnienia, info na priv  ;D

https://forum.outdoor.org.pl/index.php?topic=17575.msg274814#msg274814


piję tylko czystą, palę tylko Klubowe... zdejm kapelusz

Offline semow

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 28, 2013, 23:37:58 »
wszystkie szyby oryginalne ZOBACZ OKAZJA POLECAM!

Offline aro5406

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 29, 2013, 11:47:34 »
aroa co się psuło konkretnie w tym Citroenie?

Stale coś nawalało w elektryce, wyskakiwały jakieś idiotyczne błędy mimo braku awarii i sypało się zawieszenie.


Common rail - to wystarczy żeby zdyskwalifikować HDI.

Dlaczego ? Ja sobie chwalę a jeśli Ty zdecydujesz się na diesla TDI  na pompowtryskach to dopiero poczujesz ten wynalazek jak Ci padnie ;)


Generalnie to mi pasuje Galaxy/Sharan/Alhambra, tylko szukam opinii na ich temat

Z tego co wiem na podstawie zestawień awaryjności to te auta niestety zajmowały daleką pozyję w rankingach niezawodności ale to statystyka, na pewno gdzieś we wszechświecie jeżdzi ładny, zadbany egzemplarz, bez CR na starym dieslu ino trza go znależc ;D. Poza tym jesli szukasz starszego auta ze starym ropniakiem to prawdopodobnie ale pewien nie jestem problem koła dwumasowego Ci odpada bo to raczej cecha nowszych konstrukcji.

Offline semow

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 29, 2013, 12:33:25 »
Dlatego też TDI na pompowtryskiwaczach również nie bardzo mi leży, tak samo jak common rail. Trojaczki w pierwszej generacji na 100% nie mogły mieć pompowtryskiwaczy, a w drugiej to nie wiem - trzeba sprawdzić.

Wszystko i tak się sprowadza do kwestii zadbania danego egzemplarza i zrobionych napraw. Tyle że w nowszych konstrukcjach jest ich potencjalnie więcej i są droższe, i koło się zamyka.

Offline jagular



  • Pomógł: 27

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 29, 2013, 13:18:33 »
wniosek taki że lepiej nie kupować niczego ;D

Offline Przemek



  • Pomógł: 11

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 29, 2013, 13:31:04 »
tdi 90km 1z czy też 110km afn były na zwykłej pompie rotacyjnej. dopiero tdi 115, 130 miały pompowtryski.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 29, 2013, 13:31:04 »

Offline jagular



  • Pomógł: 27

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 29, 2013, 13:40:17 »
a to, ponoć silnik ok, choć wygląda jak Karawan na trumny http://otomoto.pl/toyota-corolla-2-0-d4d-klima-abs-orginal-C31014597.html

Offline Rychu

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 29, 2013, 13:52:59 »
Trojaczki w pierwszej generacji na 100% nie mogły mieć pompowtryskiwaczy, a w drugiej to nie wiem - trzeba sprawdzić.
http://tylik.motogrono.pl/otworz-oczy-przy-tdi/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sharan#cite_note-4
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Sharan#Mark_1.2FPhase_1_.281995.E2.80.932000.29
(miłej lektury, bo handlarze naprawdę kręcą przy tych znaczkach)
"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)


misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #160 dnia: Grudzień 29, 2013, 20:14:19 »
Rychu, mi się znaczki odklejają same i nie mam pierwszego A w Passat. Co zrobić? Radź szybko ;D.

Offline Rychu

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #161 dnia: Grudzień 29, 2013, 20:28:33 »
Ta... Samo odpadło ;D Szwbska fura, powoli usuwasz znaczki, zaraz zapodasz glebę i tłuste szpulki. GERMAN STYLE! ;D ;D ;D
"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #162 dnia: Grudzień 29, 2013, 21:21:59 »
Jest jeszcze jedna rzecz, o której się rzadko mówi w przypadku tylnej klapy B5- zdarza się, że pada zamek cały a zakupienie go samego to praktycznie cud, więc bardziej opłaca się wymienić całą klapę niż cudownie odnaleźć zameczek ;D.

Offline Rychu

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #163 dnia: Październik 07, 2014, 22:35:00 »
"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)

Offline MMarcinkowski88



  • Pomógł: 0

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #164 dnia: Wrzesień 27, 2019, 12:26:27 »
Cześć,
chciałbym się tutaj z Wami przywitać jako nowy forumowicz.
Przeczytałem Wasze wpisy ale ostatenie były z 2014 roku, a od tego czasu pojawiło się trochę ciekawych aut na rynku.
Podobnie jak część z Was szukam nowego auta na moje różne wyjazdy w jury, góry i sporadycznie za granicę. Ponieważ robię również sporo krótkich przejazdów po mieście rozważam silnik benzynowy, może z LPG. Gdyby nie to pewnie już dawno kupiłbym Skodę Octavię II Scout z silnikiem 1.9 TDI.
Generalnie moje przyszłe auto ma:
1. być kombi (chętnie uterenowionym), w drugiej kolejności SUV. Bagażnik minimum 500 l.
2. mieć silnik przynajmniej 2.0 140KM ale bez turbiny, który dałoby się zgazować
3. mieć jakiś sensowny prześwit, żeby dało się podjechać pod Szwajcarke albo wyjechać z zaspy zimą w górach, przejechać ostatnie przysłowiowe 10% trudniejszego odcina trasy.
4. być mało zawodne, cześci mogą być droższe, bardziej zależy mi na tym, żeby nie pojawiały się awarie unieruchamiające samchód na trasie.
5. spalać do 10-11 l w mieście.
6. mieć możliwość przewożenia długich przedmiotów w bagażniku dzięki "okienku" po środku tylnej kanapy.
7. być wygodne dla dużych ludzi (zarówno z przodu jak i z tyłu). Mam 197 cm wzrostu.
Budżet 25-30k. Może być 35k jeśli jest coś trwałego i szczególnie wartego uwagi (jeśli ktoś z Was akurat chciałby coś sprzedać).

Zainteresował mnie Citroen C5, o którym wcześniej pisał Emes. Poczytałem o tym aucie i zapowiada sie różnie dlatego chętnie poznam opinie z pierwszej ręki. Rozważam też Subaru Outback, Legacy albo Forester albo Volvo v70. Jeździliście takimi furkami? Jeśli tak - proszę o opinie.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #164 dnia: Wrzesień 27, 2019, 12:26:27 »

Offline EMES

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #165 dnia: Październik 10, 2019, 01:30:37 »
Cześć,
chciałbym się tutaj z Wami przywitać jako nowy forumowicz.
Przeczytałem Wasze wpisy ale ostatenie były z 2014 roku, a od tego czasu pojawiło się trochę ciekawych aut na rynku.
Podobnie jak część z Was szukam nowego auta na moje różne wyjazdy w jury, góry i sporadycznie za granicę. Ponieważ robię również sporo krótkich przejazdów po mieście rozważam silnik benzynowy, może z LPG. Gdyby nie to pewnie już dawno kupiłbym Skodę Octavię II Scout z silnikiem 1.9 TDI.
Generalnie moje przyszłe auto ma:
1. być kombi (chętnie uterenowionym), w drugiej kolejności SUV. Bagażnik minimum 500 l.
2. mieć silnik przynajmniej 2.0 140KM ale bez turbiny, który dałoby się zgazować
3. mieć jakiś sensowny prześwit, żeby dało się podjechać pod Szwajcarke albo wyjechać z zaspy zimą w górach, przejechać ostatnie przysłowiowe 10% trudniejszego odcina trasy.
4. być mało zawodne, cześci mogą być droższe, bardziej zależy mi na tym, żeby nie pojawiały się awarie unieruchamiające samchód na trasie.
5. spalać do 10-11 l w mieście.
6. mieć możliwość przewożenia długich przedmiotów w bagażniku dzięki "okienku" po środku tylnej kanapy.
7. być wygodne dla dużych ludzi (zarówno z przodu jak i z tyłu). Mam 197 cm wzrostu.
Budżet 25-30k. Może być 35k jeśli jest coś trwałego i szczególnie wartego uwagi (jeśli ktoś z Was akurat chciałby coś sprzedać).

Zainteresował mnie Citroen C5, o którym wcześniej pisał Emes. Poczytałem o tym aucie i zapowiada sie różnie dlatego chętnie poznam opinie z pierwszej ręki. Rozważam też Subaru Outback, Legacy albo Forester albo Volvo v70. Jeździliście takimi furkami? Jeśli tak - proszę o opinie.
Masz świadomość, że pisałem o C5 z 2005 r czyli poprzedniej generacji? Bardzo udane auto a hdi to mistrzostwo świata. Tak naprawdę przepłaciłem nieco kupując ale wiedziałem co brałem i poza bierzączką nic grubszego nie robiłem do czasu sprzedaży. Poszły mi klapy w nagrzewnicy - wada fabryczna i wymieniłem na poprawione. Robocizna była droższa bo trzeba było sporo wypruć. Poza tym zaśniedziały mi hamulce z tyłu i rozszerzyły się - trzeba było je zdemontować, porządnie oczyścić i ok. No i zawieszenie. Gumy się zużywają ale przez to, że jest hydro to jedziesz po tych naszych dziurach jak na poduszkach no  i przez ciśniesz. Jak się przesiadłem na a4 to myślałem, że zęby mi wypadną. Trochę za miękkie na garesywną jazde na osyrych łukach chyba, że dorwiesz hydro3+ z usztywnieniem zawieszenia.. Auto jest bardo duże a kufer jest przepastny nawet w wersji hatchback. Regulacja zawieszenia to jest mistrzostwo, parę razy się przydało na dziurach albo koleinach o karwężnikach nie wspomnę. Niemniej nie jest to terenówka z napędem 4×4. Jak chcesz ten model szukaj zadbanego po prostu no i hdi 2.0.
Nowasze C5 jest podobno jeszcze fajniejsze.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ad vivendum velut ad natandum is melior qui onere liberior

Offline kuzon

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #166 dnia: Październik 10, 2019, 12:56:51 »
Outback i Legacy, jak zapewne wiesz, różnią się generalnie zawieszeniem. Ja ujeżdżam Legacy z 2007 i... nie mogę się go pozbyć :D W sensie, że nic się z nim nie dzieje, tylko sprawy eksploatacyjne, choć niektóre wynikają już z racji wieku i kilometrów (ponad 260 tyś.). Właściwości jezdne, trzymanie się drogi są RE-WE-LA-CYJ-NE! Stały napęd na 4 łapy robi swoje. Od 86 tys. km jeżdżę na gazie i nie ma z tym żadnych problemów. Outback z racji wyższego prześwitu, lepiej spełni Twoje wymagania. W moim egzemplarzu, mam reduktor skrzyni biegów (czyli jakby z pierwszego biegu robi 0,5 - w góry i do trudnych podjazdów świetne rozwiązanie). Teraz też rozglądam się za Subaru, ale raczej Outback. Trochę kicha, bo to co chcę, nie występuje w manualu... i nie jest dostępne w Europie. Generalnie z tą poradą, to jak ze wszystkimi: "każda pliszka, swój ogonek chwali"  ;D
"Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.”
 - Maya Angelou

Offline mewa23



  • Pomógł: 0
  • “Show me the money!”

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #167 dnia: Listopad 12, 2019, 13:06:31 »
Ja w górach byłem kilka razy golfem trójeczką i nie narzekałem :D Fajny klimiacik, a golfik wszystko pomieści.

Offline Dominik.M



  • Pomógł: 99
  • Tu mnie jeszcze nie było ;).

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #168 dnia: Listopad 13, 2019, 01:37:46 »
Mitsubishi Outlander 2.0 tdi - 2009-2010 salon polska, 1 właściciel,  z realną historią serwisową powinieneś się zmieścić w kwocie. 6,5-7l w trasie, 10-11 w mieście.
Miałem, sprzedałem bo wypadało wziąć następnego w leasing, ale w sumie nie wiem po ch :D