Autor Wątek: [Sprzęt] Samochód wspinacza  (Przeczytany 45964 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rychu

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #100 dnia: Wrzesień 17, 2013, 12:27:37 »
Suzuki Wagon R+ 1.3
Przy 1.9 SDI to rakieta bedzie :D

Koleżanka ma brata. Ich tata szukał temu bratu samochodu na dojazdy na uczelnie. I kupił mu golfa 1.9 sdi, bo stwierdził, że w tym nie będziesz szalał i nie zatrzyma się na drzewie. ;D
"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #100 dnia: Wrzesień 17, 2013, 12:27:37 »

Offline Przemek



  • Pomógł: 11

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #101 dnia: Wrzesień 17, 2013, 12:44:56 »
Jeżdząc emerycko
Tym się nie da inaczej ;D
Nie jest tak najgorzej bo moment obrotowy jest dość wysoki przy niskich obrotach (inaczej niż przy małych wolnossących benzynach), ale ogólnie masz rację. Jedynym wyjściem jest rozbujanie samochodu do dużej prędkości, wyprzedzanie różnicą prędkości i nie hamowanie. Wtedy jedzie  ;D

Offline pires

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #102 dnia: Wrzesień 17, 2013, 14:42:22 »
Koledzy nie mówcie, że obecnie samochody mają za małą moc lub moment. Dawno, dawno temu miałem 2 maluchy, a jak wiemy miały one 24 KM. I co? Dało się tym jechać i wyprzedzać auta o mocy większej z 5 razy. Więc wszystko kwestia doświadczenia i umiejętności jazdy. Tak więc nie ma co narzekać, że auto ma małą moc. Faktem natomiast jest, że szczególnie auta o małych pojemnościach ok 1 litra, lub w wersjach eco zaczynają pożerać paliwo gdy jedzie się powyżej 90 km/h. 

Offline Edwinz0r

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #103 dnia: Wrzesień 17, 2013, 15:59:31 »
Dało się tym jechać i wyprzedzać auta o mocy większej z 5 razy.

W sensie stojące na poboczu TIRy? :P (przepraszam ale musiałem ;)

Offline Photon

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #104 dnia: Wrzesień 17, 2013, 16:03:06 »
dużo zależy nie od ilości, ale od jakości tych koni, tj elastyczności silnika i skrzyni biegów.

Peugeot 106 rocznik 97, 1124cm3, 55KM, benzyna
Tico 40KM, 0,8L, benzyna i... przepaść, tico w porównaniu do Peugeota to diabelna rakieta

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #105 dnia: Wrzesień 17, 2013, 16:06:37 »
Dało się tym jechać i wyprzedzać auta o mocy większej z 5 razy.

W sensie stojące na poboczu TIRy? :P (przepraszam ale musiałem ;)

Dobrze utrzymany maluszek i 120 pociągnął. Generalnie nie były to takie złe auta i wyprzedzało się nimi i fiaty i polonezy i trabanty i wartburgi ;D. Trzeba mieć na uwadze, że to lekkie auto było.

Offline pires

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 17, 2013, 17:12:17 »
Nie chodzi o TIRY  ;D Chociaż dobre to.
Parę kilometrów zrobiłem różnymi pojazdami i dość często dochodzi do sytuacji, że jedzie nowe auto z prędkością 70-80 km/h. I to wcale nie staruszkowie. A to już jest przesada i stwarzanie zagrożenia. A, żeby wyprzedzić takie auto to wcale nie potrzeba dużej mocy.

Co do tematu.
Jeździłem w byłej firmie VW transporterem T3 1,6l. Miał ok 70KM. To ten sam silnik co w golfie, a jednak kasta jest dużo większa. I powiem, że ładnie jechało to autko ,pomimo załadowania tony ładunku. Nadal ten transporter jeździ w tej firmie. Czyli z 15 lat. I jedyny problem to rdza. Teraz jednak służy właśnie jako tramper  ;D. Na ryby, nad jezioro itp. Właściciel jest mega zadowolony z tego auta.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 17, 2013, 17:12:17 »

Offline esperal

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #107 dnia: Wrzesień 17, 2013, 18:31:39 »
Jakieś 14 lat temu jechałem maluszkiem 152 kilometry na godzinę według GPS. Miał seryjną skrzynię ale wyczynowy silnik przeznaczony do wyścigów górskich. Na krótkiej skrzyni taki maluch jechał tylko 110 na godzinę, za to przyspieszenie do 100 na godzinę spadało do  około 11 sekund (fabrycznie 45 sekund) i takim potworkiem można już było się fajnie bawić.
Silnik miał 44.6 konia i był zgodny z homologacją. Kręcił się do 7000/min. Miał aluminiowy wentylator bo tylko taki wytrzymywał wysokie obroty, głowica była tak mocno splanowana że tłoki miały specjalne podfrezowania na zawory, nie było uszczelki pod głowicą, strumienica rallycrossowa grzmiała na kilka kilometrów. Miło wspominam bo tak zaczęła się moja przygoda z rajdami i wyścigami, ale zdecydowanie nie był to samochód dla wspinacza :)

Offline Edwinz0r

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #108 dnia: Wrzesień 17, 2013, 19:45:38 »
Dobrze utrzymany maluszek i 120 pociągnął.
Przy tych 120 to już miało się wrażenie, że jeszcze 10 szybciej i odleci :) Anyway, Maluch to już powoli kultowe auto :) Gdyby nie strefa zgniotu na silniku i mało miejsca to byłbym sobie kupił :) Włożyłbym narty do środka i potroił jego wartość! ;)

jedzie nowe auto z prędkością 70-80 km/h. I to wcale nie staruszkowie. A to już jest przesada i stwarzanie zagrożenia. A, żeby wyprzedzić takie auto to wcale nie potrzeba dużej mocy.
Tak to prawda, ale z dużą ilością mocy jest łatwiej i potrzeba mniej miejsca :)

Offline semow

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #109 dnia: Grudzień 28, 2013, 00:23:44 »
Volvo v70/850 2.5 TDI
Galaxy/Alhambra/Sharan 1.9 TDI
- mieliście może styczność?

obie opcje mają plusy i minusy, w trojaczkach możliwość aranżacji przestrzeni i w ogóle jej ilość jest mega :) Na dłuższe wyjazdy musi być super.
Generalnie jakbyście mieli pod ręką jakieś duże kombi do sprzedania, z dobrą historią, do 12k zł to szukam ;D

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #110 dnia: Grudzień 28, 2013, 01:07:52 »
Te trzy ostatnie to do 2007, bodajże roku, wszystko to samo. Sam poluję na Alhambrę 2007/8. Dość częste problemy z klimą i czasem z elektryką. Reszta normalnie jak w VW: turbina, rozrząd itd. Piszę tylko o dieslu.
Spójrz jeszcze na Chrysler Voyagera.
Volvo zawsze drogi w utrzymaniu.

Offline Rychu

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 28, 2013, 01:23:40 »
Spójrz jeszcze na Chrysler Voyagera.
ale on szuka samochodu do jazdy, nie do warsztatu ;)

te 2.5 tdi to silnik z transportera, wiec szukaj też w tym kierunku (np. ceny części)
"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)

Offline andy

  • tato


  • Pomógł: 65
  • pieniądze nie dają szczęścia, krowy nie dają sera

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #112 dnia: Grudzień 28, 2013, 01:30:38 »
volvo nie musi być drogi w utrzymaniu, 850 nie psuje się
alhambra to skarbonka, jak się chce mieć autko wyglądające,  jak ma tylko jeździć to jest ok
prowadzenie , kwestia gustu, ja nie lubię, ale je jestem inny ;D
ani to osobowy, ani to bus/ciężarówka
podstawowa wada to drzwi tylne otwierane wahadłowo, szkoda , że nie są przesuwane
 
_________________
dopóki nie skorzystałem z internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów /stanisław lem/

niektórzy ludzie mogliby się zabić, skacząc z poziomu swojego ego na poziom swojego IQ

Life is short. Relax ;) Smile and laugh as much as possible ;D

Offline Rychu

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 28, 2013, 01:43:02 »
a moze pierwsza generacja scenika w benzynie?
lub druga w benzynie przy akceptacji ryzyka problemów z elektryką (które w renówach chyba trochę demonizowane w modelach innych niż laguna)?
"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)

Offline EMES

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 28, 2013, 01:52:07 »
Volvo v70/850 2.5 TDI
Galaxy/Alhambra/Sharan 1.9 TDI
- mieliście może styczność?
2,5 tdi dobry, trwały silnik ale niezbyt oszczędny
Sharane ma kumpel w pracy i sąsiad. Kumpel ma ją długo i w spadku po ojcu (?) prawie od nowości. Dba to jeździ choć jak chróst wspomniał wszystkie uroki diesla. Sąsiad kupił z dużym przebiegiem (ale nie na cyferblacie) i więcej stoi w warsztacie niż jeździ. W silniku wymieniał już chyba wszytko za wyjątkiem wtrysków. Sprzedaje od 4 miesięcy bezskutecznie.  Ciężko coś trafić nieskręconego w rozsądnej cenie. Nie sugerowałbym się rynkowymi bo to właśnie takie poskręcane licznikowo ale zespawane z pięciu.
Wiem, że to niepopularna marka ale popatrz sobie Citroena C5. HDI jest nie do zdarcia jak dbasz tylko musisz FAP-a wypruć jak jeszcze go nie wypruto. Do tego możesz się podnieść na zwieszeniu całkiem sporo, co w przypadku jazdy po śniegu i bezdrożach się przydaje (oj tak) a i nie "siada" jak jest dociążony. Samo zawieszenie dopracowane i bezusterkowe a jak już to naprawy nie idą w tysiące (np. sfery - odpowiedniki amortyzatorów -  wymienić można samemu w pół godziny). Jak chcesz wiedzieć więcej to pytaj.
Ad vivendum velut ad natandum is melior qui onere liberior

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 28, 2013, 01:52:07 »

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 28, 2013, 02:00:51 »
volvo nie musi być drogi w utrzymaniu, 850 nie psuje się
alhambra to skarbonka, jak się chce mieć autko wyglądające,  jak ma tylko jeździć to jest ok
prowadzenie , kwestia gustu, ja nie lubię, ale je jestem inny ;D
ani to osobowy, ani to bus/ciężarówka
podstawowa wada to drzwi tylne otwierane wahadłowo, szkoda , że nie są przesuwane
 

Piszesz andy o jednej chyba sztuce Alhambry. To nie jest żadna skarbonka o co możesz spytać Tomka. 7 miejsc, bez dwóch mega ogromny bagażnik. Van się to dlatego nazywa ;D.


Rychu, Voyager dobre auto jak trafisz na dobry egzemplarz, czyli bez zmian w stosunku do innych marek. Moich kilku kumpli ma i sobie chwalą.

Offline semow

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 28, 2013, 09:16:10 »
Generalnie w grę wchodzą egzemplarze trojaczków albo I gen albo tuż po lifcie - takie ceny. Wiem że ludzie narzekają na kiepskie plastiki, no ale to nie jest jakaś poważna wada.
Chyba zresztą te vany wygrywają ilością miejsca i stosunkowo ekonomicznym silnikiem.

Benzyny nie chcę kupować, bo szkoda mi miejsca na butlę lpg, ceny gazu rosną a i tak nie będę już tyle na co dzień jeździł autem.


Oglądam też przy okazji Zafirę, co do Scenica to coś mi w nim nie pasowało ale nie pamiętam co konkretnie ;D No ale benzyna j.w. odpada. O oplowskich DTI też raczej dobrego zdania ludzie nie mają. Podobnie z C5 coś mi nie pasowało... to jest chyba na pompowtryskiwaczach? Do tego ten filtr, dużo elektroniki - strach jest.
O Voyagerze nie myślałem, poczytam sobie.

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 28, 2013, 09:25:46 »
Zamiast Zafiry, nad którym ludzie płaczą, popatrz na Tourana. Kogo bym nie znał z posiadaczy Zafiry, to załamka.
Podobno jest jeszcze dłuższa wersja i 7-mio osobowa VW Caddy, ale jeszcze nie doczytałem czy aby na pewno ;D.

Offline semow

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 28, 2013, 09:30:44 »
Allegro mówi, że Touran nie występuje w tym budżecie ;D

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 28, 2013, 09:34:43 »
Zapomniałem o tym drobnym szczególe ;D.

Offline EMES

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #120 dnia: Grudzień 28, 2013, 11:14:52 »
Podobnie z C5 coś mi nie pasowało... to jest chyba na pompowtryskiwaczach? Do tego ten filtr, dużo elektroniki - strach jest.
To znaczy, że nie oglądałęś tego tak naprawdę bo powtarzasz teraz obiegowe opinie krążące po ludziach, którzy tym nie jeżdżą. Nie chcę aby wyszło, że bronie swojego ale
- elektroniki tam tyle gdzie indziej i jak gdzie indziej wszystko na szynie CAN (w moim jedyne czego nie miałem w audi to czujnik wycieraczek i świateł ale go wyłączyłem z poziomu menu)
- HDI to jeden z pierwszych silników z Common Rail - pompowtryski masz w tdi-kach
- jeśli kupujesz auto od właściciela w Polsce to na 99% filtr jest już wypruty, przy czym nie ma to żadnego wpływu na działanie silnika (mój np. był fabrycznie tego wynalazku pozbawiony)

Przyjedź do wrocka w odwiedziny to pojeździsz testowo ;)
Sharan itd. to już ciężarówka ale na kilkuosobowe tripy bardzo wygodna
Ad vivendum velut ad natandum is melior qui onere liberior

Offline aro5406

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #121 dnia: Grudzień 28, 2013, 12:37:00 »
Krótko bo, krótko ale mialem do czynienia z Citroenen Picasso a kumpel nim jezdzi cały czas i nigdy więcej właśnie z powodu elektroniki. Silnik HDI jest całkiem udaną konstrukcją na CR,  natomiast pompowtryski już w grupie VW/Audi nie są stosowane. Koncern odszedł do tego rozwiązania od jakiegoś czasu. Alhambra/Galaxy/Sharan to to samo. Zaletą jest dostęp do części przy czym te same są zazwyczaj tańsze w Fordzie niż w VW. A może coś w stylu Fiata Doblo ?? Sąsiad ma i jak oglądałem to auto to powiem, że prezentuje się całkiem fajnie, przy tym ma naprawdę kupa miejsca w środku.

Offline Rychu

Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #122 dnia: Grudzień 28, 2013, 12:49:42 »
Koncern odszedł do tego rozwiązania od jakiegoś czasu. Alhambra/Galaxy/Sharan to to samo.
Nie ma tyle dawno, żeby były w budżecie 12 k pln ;D
Do tego 2.0 TDI może nie ma już problemów z układem wtryskowym, ale inne pozostały i są częstsze i kosztowniejsze niż w 1.9 TDI.

Sharan miał piękną opcję, którą chciałbym sobie domontować w golfie ;D Podgrzewaną kierownicę multifunkcyjną.

Ja tam wolę benzynkę ;D Jak się źle trafi gdzie silnik to padło ale buda dobra to zrobi sie remont za 1500-2000 i ma się zegarek. W klekocie za tą kasę to można co najwyżej turbine przesmarować ;D

Chróst... co ja się napchałem voyagera to moje. Dawny sąsiad miał warsztat i klienta z tym padłem ;D Zawsze prosił, żeby mu pomóc to przepychać bo sam nei dawał rady, a że smochód pojawiał się często... ;D
"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)

misio


Odp: [Sprzęt] Samochód wspinacza
« Odpowiedź #123 dnia: Grudzień 28, 2013, 13:31:23 »
Sharan i Alhambra oraz Galaxy to to samo do 2007. Potem się drogi rozeszły i Galaxy psuje się tak samo jak Mondeo.

Rychu, rozumim ;D.

Offline Rychu

"I hate the people destroying my plans..." Acid Drinkers

Galeria zdjęć :)