Autor Wątek: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach  (Przeczytany 6310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariusz



  • Pomógł: 32
  • "Boże broń mnie przed smiercią w dolinach"

[Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« dnia: Wrzesień 28, 2012, 12:15:41 »
Temat ogólnikowy dotyczących wielu dyscyplin, wiec umieszczam tutaj. Jeśli nie powinien być tutaj to proszę administracje o zmianę lokalizacji.

Chciałem się dowiedzieć, w jaki sposób szybko się zregenerować po zawodach (ogólnie, bo dużym wysiłku).

Może dam przykład:

Startuję w maratonach mtb, czasami zdarza się ze maratony są w sobotę i niedziele i muszę wybierać między nimi, bo nie jestem w stanie odpocząć i zregenerować się.
Średnio po trudnym technicznie (długi czas jazdy) maratonie dochodzę z 2 dni, i nie chodzi o zmęczenie tylko nóg tylko całego organizmu.
Chciałbym w przyszłym roku startować w maratonach etapowych gdzie trwają około 4 dni. I potrzebuję informacji, w jaki sposób regenerujecie się. Na forum jest wielu specjalistów z różnych dziedzin sportu :) liczę na pomoc
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2012, 12:29:23 wysłana przez Shōgun »
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz52
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz53
www.chopzezelaza.pl
"ponieważ droga jest celem"
rozmowa z adminami to jak walka z wiatrakami


forum.outdoor.org.pl

[Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« dnia: Wrzesień 28, 2012, 12:15:41 »

Offline Ivan

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2012, 12:31:35 »
Trzeba tak dobrać trening, aby przyzwyczaić mięśnie do wysiłku trwającego te 2, 3, 4 dni. Bez tego co by się nie zjadło, nie wypiło i jak nie odpoczywało, to mięśnie się nie zregenerują jak trzeba.

Osobiście po zawodach wspinaczkowych jem dużego kotleta z chudego mięsa (białko) z sałatką pomidorową (minerały). Do tego banan oraz dużo płynów. Potem idę spać. Budzę się wieczorem, rozciąganie, znowu białko i lekkostrawne warzywa oraz masaż całego ciała. Następnie idę na afterparty, czyli różne pląsy, wygibasy w rytm d'n'b (wypalenie resztek kwasu mlekowego) + 2-3 browary (dla rozluźnienia mięśni). O północy grzecznie spać i następnego dnia jestem w miarę do użytku na drugi etap zawodów. Nie czuję, aby ta procedura regeneracji była super-optymalna, ale daje radę. Wspinanie to głównie wysiłek beztlenowy, więc nie wiem jak to się przekłada na rower.

Offline mariusz



  • Pomógł: 32
  • "Boże broń mnie przed smiercią w dolinach"

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2012, 18:46:38 »
dzięki Ivan. Potrzebuje jakiś łatwiejszy sposób :) Jak wracam z maratonu to mam na głowie młodego :) nie ma mowy o piwie tańcach, masażach, saunach itp ;/
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz52
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz53
www.chopzezelaza.pl
"ponieważ droga jest celem"
rozmowa z adminami to jak walka z wiatrakami


Offline ina

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2012, 18:52:08 »
Naucz młodego po sobie deptać, masaż zapewniony :) Puść potem muzykę i ucz go tańczyć, a jak aśnie to walnij browara i też idź spać. Pomogłam? :D
Mam małe cycki, ale duże jaja.

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, gdy cię zabraknie.

Pomoc dla Rodziny Dybla

Offline mariusz



  • Pomógł: 32
  • "Boże broń mnie przed smiercią w dolinach"

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2012, 18:53:50 »
napiszę jak sprawdzę :)
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz52
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz53
www.chopzezelaza.pl
"ponieważ droga jest celem"
rozmowa z adminami to jak walka z wiatrakami


Offline madmun



  • Pomógł: 143

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2012, 18:58:18 »
chyba trening tylko, jeśli po jednym maratonie masz dość, to znaczy że masz trening przygotowany tylko pod jeden start na konkretny dzień,
zmęczenia nie unikniesz, ale dochodzenia do siebie 2 dni możesz uniknąć,
ale to musisz iść do trenera lub samemu próbować różnych metod treningu aby dojść do ideału

Ja Ci powiem, kup pan BCAA, będzie Pan zadowolony, rozgałęzione aminokwasy powinny przyspieszyć regenerację.

Ale ogólnie to regeneracja nic do tego nie ma, bo w 8h po dużym wysiłku nie da się zregenerować, w warunkach domowych

Także trening Pan ma Pan źle ułożony !
R.T.F.M
outdoor to nie rurki z kremem

Offline mariusz



  • Pomógł: 32
  • "Boże broń mnie przed smiercią w dolinach"

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2012, 19:04:19 »
Dzięki. A w to nie wątpię że mogę mieć trening źle ułożony :) lub mogę je miec za często :D. Jest zima trzeba poszukać trenera.
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz52
http://picasaweb.google.pl/kapelamariusz53
www.chopzezelaza.pl
"ponieważ droga jest celem"
rozmowa z adminami to jak walka z wiatrakami


forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2012, 19:04:19 »

Offline Ivan

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2012, 09:35:56 »
Ja Ci powiem, kup pan BCAA, będzie Pan zadowolony, rozgałęzione aminokwasy powinny przyspieszyć regenerację.
Powiem tak: ja w BCAA nie wierzę, przynajmniej jeżeli bierze się dawkę podaną na opakowaniu. No bo czym jest to 1 g aminokwasów na 10 kg masy ciała wobec szerokich zniszczeń dokonanych w mięśniach podczas takich zawodów lub maratonu? Tak jakby prawie nic, tzn. osobiście nie czuję, aby mi to pomagało. Dlatego jem wielkiego kotleta (może nawet 300 g), czyli przy mojej wadze ok. 60 kg wypada ponad 50 g kotleta na 10 kg masy ciała. Rozumiem, że kotlet to nie BCAA, ale taniej, przyjemniej i czuję, że działa.

Potrzebuje jakiś łatwiejszy sposób :) Jak wracam z maratonu to mam na głowie młodego :) nie ma mowy o piwie tańcach, masażach, saunach itp ;/
No więc jak nie masz czasu w sumie na nic, to tylko zmiana treningu i pigułki niestety :P Pamiętam, że się szybciej regenerowałam kiedy byłem nasycony jabłczanem kreatyny (tricreatine malate). Konkretnie to żarłem Cell Pump firmy Biogenix, który polecił mi mój brat, który jest trenerem ponieważ nie nabiera się wody.

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 04, 2012, 09:41:00 »
Ivan, wierzysz w glukozaminę a w BCAA nie? ;D ;D ;D

Mariano, źle dobrany trening, złe żarcie, złe dopalanie organizmu podczas zawodów. Musisz dużo poczytać, dużo pogadać z ludźmi itd.
Maratony rowerowe i nożne to potężny wysiłek dla organizmu i tak jak starty raz/dwa w roku, to nie problem tak normalny zawodniczy tryb wymaga sztabu ludzi do pomocy [choćby tylko wiedzą i wskazaniem kierunków działania] oraz dużymi nakładami finansowymi na dobre jedzenie i dobre odżywki, które na takim etapie są już potrzebne.

Offline madmun



  • Pomógł: 143

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 04, 2012, 10:33:55 »
Ivan, wierzysz w glukozaminę a w BCAA nie?   

W zasadzie koniec tematu :D ;D ;D

p.s ile w tym swoim kotlecie 300 gramowym masz białka ? a ile rozgałęzionych aminokwasów ??
R.T.F.M
outdoor to nie rurki z kremem

Offline kubi

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2012, 10:37:10 »
Chciałem się dowiedzieć, w jaki sposób szybko się zregenerować po zawodach (ogólnie, bo dużym wysiłku).
Trza po prostu w ch...j trenowac ;D
"Wszystko jest w Górach, najważniejsze żeby w Nich być, bo tu odzyskuje się równowagę." - Dybel

| POMOC DLA RODZINY DYBLA |

Picasa & Wikiloc

Offline Przemek



  • Pomógł: 11

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2012, 10:47:57 »
Ja Ci powiem, kup pan BCAA, będzie Pan zadowolony, rozgałęzione aminokwasy powinny przyspieszyć regenerację.
Powiem tak: ja w BCAA nie wierzę, przynajmniej jeżeli bierze się dawkę podaną na opakowaniu. No bo czym jest to 1 g aminokwasów na 10 kg masy ciała wobec szerokich zniszczeń dokonanych w mięśniach podczas takich zawodów lub maratonu?
No to weź odpowiednio do wysiłku. Wiadomo, że do maratonu trzeba inną dawkę niż na dwugodzinny trening na siłowni.

A w kotlecie 300g z piersi kurczaka będzie z 60g białka. Sam jestem ciekaw jaki zestaw aminokwasowy jest w takiej kurze.

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 04, 2012, 10:52:32 »
Generalnie takie porady co brać kiedy i jak bez odpowiednich pomiarów wysiłkowych, ilości tłuszczu itd. itp., przez neta, to abstrakcja jest ;D.

Offline madmun



  • Pomógł: 143

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 04, 2012, 10:59:26 »
Generalnie takie porady co brać kiedy i jak bez odpowiednich pomiarów wysiłkowych, ilości tłuszczu itd. itp., przez neta, to abstrakcja jest ;D.

w sumie racja, ale kierunek można nadać !

Grunt to trening !
R.T.F.M
outdoor to nie rurki z kremem

misio


Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 04, 2012, 11:01:14 »
Podstawą każdego treningu w każdym sporcie są trzy zasady:
- zdrowo się odżywiać - obecnie na przykład dieta Paleo rządzi,
- dużo spać,
- trenować dużo, ale też właściwie i technicznie a nie tylko siłowo i na pałę.

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 04, 2012, 11:01:14 »

Offline Ivan

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 04, 2012, 13:49:28 »
Ivan, wierzysz w glukozaminę a w BCAA nie?   

W zasadzie koniec tematu :D ;D ;D

p.s ile w tym swoim kotlecie 300 gramowym masz białka ? a ile rozgałęzionych aminokwasów ??

Nie wiem, może nawet mniej niż w dawce pigułek? W sumie mnie to nie obchodzi. Po prostu subiektywnie twierdzę, że lepiej się regeneruję jedząc kotlety niż łykając BCAA w pigułkach. Zbijacie się z mojego łykania glukozaminy. Tak więc powtórzę: Mam wrażenie, że dwukrotnie mi pomogła. Wrażenie, a nie pewność. Nikogo nie zachęcam do brania, bo znam sceptyczne wyniki badań naukowych. A obecnie nie łykam bo mnie nic nie boli. Kiedy zacznie boleć, to się zastanowię ;)

Offline archi_p



  • Pomógł: 8

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 25, 2012, 00:34:55 »
Troszki stary temat ale - jak zaczalem szperac po sieci wlasnie pod katem zawodow kilkudniowych albo takich w ktorych wysilek trwa kilkanascie/kilkadziesta godzin bez przerwy to znalazlem pare programow treningowych do biegow ultra i wieloetapowch. I tak jak np generalnie wiekszosc programow biegowych do maratonow mowi o weekendowym wybieganiu, czyli biegu 2-3h to te programy maja 3 takie wybiegania w tyg. Na poczatku jak przestawilem sie z niedzielnego wybiegania na wybiegania w srode/sobote/niedziele to niedziele byly tragiczne, ale teraz po kilku miesiacach jest ok - organizm sie przestawil i wie ze po sobocie jest niedziela i znowu trzeba pobiec 2h czy 3h. zeby bylo smiesznie to calkowita objetosc treningu nie wzrosla za bardzo, a czasaami jest nawet mniejsza. wiec po prostu nie ma innej rady niz przyzwyczajac organizm ze sa w tygodniu 2 dni dlugiego treningu pod rzad. dokladnie tak samo jak sie cwiczy sile - na niepelnym wypoczynku. w sieci jest sporo ogolnie dostepnych programow, mysle ze jezeli poprzegladasz plany treningowe dla tri albo ultrasow to cos sobie dopasujesz.

a w ramach regeneracji ...w moim przypadku pomaga 1kg soli na wanne cieplej wody i puszka zimnego piwa  ;D


Offline Shwarc

Odp: [Sport i zdrowie] Regeneracja po zawodach
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 25, 2012, 11:37:51 »
Poczytał bym: http://www.forumszosowe.org/index.php?sid=d824eee7c448e67710d4c3037a584304
oraz Biblę... Friela http://www.napieraj.pl/index.php?option=com_multicategories&view=article&id=120&catid=22:ksiki&Itemid=72
wiele informacji na temat treningu się tam znajdzie. Pewien trener z mojego miasta fajną myśl mi podpowiedział kiedyś - "trenuje się na szosie, a startuje w MTB"

Osobiście zeszły sezon rowerowy zacząłem cyklami 3 treningi pod rząd (każdy kolejny coraz mocniejszy i dłuższy), po tych 3 dniach dzień przerwy i ponownie powtarzam 3 dni treningu. Po ok. 3-4 tygodniach następujue tydzień słabszy, regeneracyjny.
W połowie sezonu przeszedłem na przeplatanie intensywności czyli długi/mocny trening (3/4h) na przemian z krótszym, mniej intensywnym (ok. 1,5h) i tak 3/4 dni pod rząd.
Myślę, że inaczej się nie da wytrenować do wyścigów wieloetapowych, abo zapieprza się kilka dni pod rząd albo nie uzyska się pożądanego efektu. Trening co drugi dzień nie będzie tym samym.