Autor Wątek: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia  (Przeczytany 72053 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

misio


Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #450 dnia: Grudzień 03, 2013, 09:25:56 »
Zależy którą część ciała zaatakowała Ci gangrena ;D.
Post wyżej dopisałem Ci kilka zajęć, którymi mógłbyś się zająć w celu zwiększenia wytrzymałki tlenowej.


Offline ina

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #451 dnia: Grudzień 03, 2013, 10:24:39 »
Zaproponowałam orbitrek, bo jest to płynny ruch i nie obciąża tak stawów jak np bieżnia czy stepper. Wiosła też super. No i pływanie! Byle nie żabką jak jest problem z pobocznym :)
Mam małe cycki, ale duże jaja.

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, gdy cię zabraknie.

Pomoc dla Rodziny Dybla

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #452 dnia: Grudzień 03, 2013, 10:37:57 »
Jak pływanie najlepiej grzbietem, jak nie jesteś wprawiony, lepiej się oddycha i możesz skupić się na technice. Kraul podstawa, żabka raczej taka moja odpoczywajka między seriami, jak nie chce mi się stać i czekać  ;) O delifinie nie wspominam, kozacki styl, technika to 80%; pamiętam nasza trenerka zawsze znęcała się nad nami jak jedliśmy czekoladki, chipsy, fast-foody itp. na jej widoku, to zaproponowała nam wyzwanie, jak przepłyniemy delfinem cały trening 1,5h bez zatrzymywania, dostajemy przyzwolenie na jedzenie b.o. I co? daliśmy radę, ale i tak po tym zajściu krzywo na nas patrzyła. Jak pomyślę jaką mam przepaść teraz a tamtymi latami.. Nie chwalę się nawet, wracam do formy. Człowiek narzekał na te codzienne wstawanie o 5.40 i zapierdalanie na basen. A teraz? Brakuje mi takiej dyscypliny...

misio


Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #453 dnia: Grudzień 03, 2013, 14:52:29 »
Orbitrek - OK. Wiosła - plecy mam silne, dlatego lubię to ćwiczenie ;) Skakanka - po co? Schody - może być problem z kostką. Rolki - będzie problem z więzadłami pobocznymi kolana. Padnij - powstań (burpies) - nawet lubię ;) Aerobik - nigdy ;D

Poskacz na skakance kilka minut, to zobaczysz dlaczego zalicza się ją do ćwiczeń aerobowych ;D.

Offline aro5406

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #454 dnia: Grudzień 03, 2013, 20:11:51 »
Aerobik - nigdy
                     

Chrzanisz, fajne dupy idzie poznać  ;D

Offline Ivan

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #455 dnia: Grudzień 12, 2013, 11:08:17 »
Jego diagnoza była podobna jak piszesz: naciągnięte ACL z możliwym lekkim pęknięciem i naderwane (nie zerwane!) poboczne. Stąd lekkie bóle, ale nie potrzeba artroskopii ani rekonstrukcji ACL. Bardziej mnie martwi obecnie ból w stawie skokowym, podejrzewam, że przyczyną może być rozchwianie w kolanie. Dlatego niebawem muszę ponownie odwiedzić tego ortopedę żeby ocenił co tam się dzieje.

No i... jeżeli kogoś to w ogóle obchodzi... to lekarz po nowym roku kazał mi przyjść na tomografię tego popsutego kolana bo ACL trzyma, ale mimo to kąty w stawach są zrąbane. Stąd bóle nawet i w kostce. Mam bardzo duży przeprost kolana, więc muszę ćwiczyć mięśnie z tyłu uda. Póki co lekarz zalecił mi więc jazdę na rowerze (jak to robię dotychczas) ale dodatkowo dokupienie zatrzaskowych pedałów żebym zaczął pracować również tylną częścią uda. No i jak tu nie lubić takiego doktora :)

Offline EMES

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #456 dnia: Marzec 06, 2014, 22:57:52 »
od stycznia 4 kuracje antybiotykowe
po tygodniu rozruchu "10" poniżej godziny bez zarzynania się ale do celu na 16.03 daleko (7,2 / 52 min / 20 kg na garbie) a później 5 dni i 250 - 300 km na przełaj, oj marnie to wygląda
ktoś ma jakiś pomysł na regenerację i wzmocnienie stawów (ale bez zastrzyków ;) ;D
może sauna?
Ad vivendum velut ad natandum is melior qui onere liberior


Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #457 dnia: Marzec 07, 2014, 15:03:43 »
Podłączam się do pytania o stawy. Też mnie kolana zaczynają boleć jak robię przysiady na jednej nodze. Wapń? W jakiej formie? Z tym, że ćwiczę siłowo  :)

Offline mikel

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #458 dnia: Marzec 07, 2014, 15:45:58 »
Na problemy ze stawami mogę polecić od siebie Flexit firmy Nutrend.
http://www.nutrend.cz/pl/produkty/flexit/art_19530/flexit-drink.aspx

Stosuję już drugi raz. Jak dla mnie działa, albo mam naprawdę genialny efekt placebo.
Princjusz, jeśli tylko to ćwiczenie wywołuje bóle, to ja bym je odpuścił.

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #459 dnia: Marzec 07, 2014, 19:07:46 »
Ostatnio biegałem z obciążnikami 1,5kg na nogę i siadło mi coś. Pobolewa czasami. Nie polecam takich udziwnień. Maść końska chłodząca daje efekt ale czasami się odzywają. Coś jeszcze dokupię ;D

Offline aro5406

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #460 dnia: Marzec 07, 2014, 20:03:15 »
Wieczni nie jesteśmy i stawy z wiekiem się zuzywają. Może warto sobie zrobić przerwę w treningach bądz zmienić intensywność lub sposób treningu ?? Ja ze swej strony polecam wziąć sobie 10 zabiegów rehabilitacyjnych na staw/stawy typu- pole magnetyczne, ultradzwięki itp. Mi to pomogło.

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #461 dnia: Marzec 08, 2014, 17:26:48 »
Mam nie trenować nóg? :( Pójdę do wróżki, albo różdżkarza  to wyleczy  ;D


Użyję opasek elastycznych jak mam. Zawsze to jakiś support


Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #463 dnia: Kwiecień 03, 2014, 17:55:58 »
Dodam, że bieganie z pulsometrem ma same zalety. Możesz skupić się na konkretnym przedziale tętna maksymalnego. Czyli, jeśli Twój plan treningowy zakłada spalanie tkanki tluszczowej, to trzymanie się tętna na poziomie 65-75% skutecznie umożliwi Ci szybsze dotarcie do celu.

Wiesz kiedy zwolnic, żeby serce nie wybuchło z przemęczenia. Dobre do biegania na przemian (nie wiem jak to się nazywa profesjonalnie) 10 sec 50% TM 30 sec 80% TM.

Swoją drogą, jak kogoś nie stać, może monitorować swoje Tętno poprzez 2 palce na tętniczy szyjnej. Pomiar przez 6 sec pomnożyć przez 10. Znając swoje TM możemy szybko obliczyć aktualne tętno. Wystarczy stoper.

edit: W sumie wszystko jest w artyklule  :-\

Offline Edwinz0r

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #464 dnia: Kwiecień 09, 2014, 15:58:32 »
Dobre do biegania na przemian (nie wiem jak to się nazywa profesjonalnie)
Interwał ;)


Offline Gugul



  • Pomógł: 3

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #465 dnia: Kwiecień 12, 2014, 09:31:39 »
Nie wiem czy było. U mnie pomogły ćwiczenia Kledzika
http://bieganie.eu/wiadomo%C5%9Bci/zdrowie/kledzikowa-gimnastyka-zbawienna-dla-kolan
od ich czasu problemy z kolanami zniknęły. Wystarczy 2-3 razy w tygodniu po 10 min.

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #466 dnia: Kwiecień 14, 2014, 11:42:52 »
Zgadzam się, te ćwiczenia uratowały mi kolano. Po zapaleniu więzadła rzepki i gęsiej stopki byłam wycięta z biegania na 6 tygodni, po leczeniu zaczęłam ćwiczenia z tej stronki, co 2-3 dni i odpukać jest dobrze. Ale ważne by nie przestawać ćwiczyć jak się nam wydaje że już jest ok, tylko wzmacniać mięśnie wokół kolan cały czas. Ortopeda zwrócił mi też uwagę na inne ćwiczenia na wzmocnienie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, który jakoś tam wpływa na rozkład masy ciała i uderzeń o podłoże. No i biegam w opasce sportowej która "trzyma" kolano skoczka stabilnie. Poza tym polecam Glucosamine z wit.C.
Wyob­raźnia bez wie­dzy może stworzyć rzeczy piękne. Wie­dza bez wyob­raźni naj­wyżej doskonałe.

Offline mciej

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #467 dnia: Kwiecień 14, 2014, 11:57:20 »
Wszystkie opaski wynikowo osłabiają kolano i sprawiają że staje sie leniwe bo nie przenosi wszystkich obciążeń. Glukozaminy łykałem pełno tabletek, także różnych innych specyfików "dla sportowców" i poprawy nie było żadnej. Sam przechodziłem przez kolano skoczka i najlepsze są codzienne ćwiczenia wszystkich grup mięśniowych nóg, bo wszystkie problemy z kolanami są złożone i mogą wiązać się z nieprawidłowościami w plecach, biodrach, czy stawie skokowym (tak jak u mnie :P). Jednak trzeba tez pamiętać że przy jakichkolwiek problemach trzeba znaleźć źródło a nie lecieć w ciemno. Przysiady polecam robić na pochyłej platformie po kątem ok 25 stopni, w formie treningu progresywnego bo daje najlepsze efekty. Z tymi płytkimi przysiadami to też nie do końca wiadomo czy to poprawnie, swojego czasu fizjo amerykańskiej reprezentacji siatkówki wyciągał ich z plagi kolan skoczka głębokimi przysiadami na pochyłej platformie.

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #468 dnia: Kwiecień 14, 2014, 12:06:43 »
Napisałam to, co u mnie się sprawdziło. Przyczyną był uraz od którego zaczęło się zapalenie i cała ta przygoda z kolanem skoczka. Opaskę mam zakładać do biegania jeszcze przez jakiś czas, wzmacniam ćwiczeniami.

A przysiady można robić w obcasach, masz pochyłe podłoże  :P
Wyob­raźnia bez wie­dzy może stworzyć rzeczy piękne. Wie­dza bez wyob­raźni naj­wyżej doskonałe.

Offline mciej

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #469 dnia: Kwiecień 14, 2014, 12:28:58 »
mozna tez sobie podłozyc cokolwiek, nawet nielubiana książke :P Mi odradzono jakiekolwiek opaski, bo często dają złudne wrażenie wyzdrowienia, zakładam opaskę - nie boli to znaczy że jestem zdrowy, a to jest najgorsze podejście, bo kiedyś o niej zapomnimy i nieszczęście gotowe.

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #470 dnia: Kwiecień 14, 2014, 12:50:15 »
Poza bólem pozostaje jeszcze "latające" kolano jak to nazywam, czyli czasami jest wrażenie że kolano i rzepka jest mało stabilne i lata na boki. Dlatego tak ważne jest wzmocnienie mięśni wokół kolana.
Wyob­raźnia bez wie­dzy może stworzyć rzeczy piękne. Wie­dza bez wyob­raźni naj­wyżej doskonałe.

Offline mciej

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #471 dnia: Kwiecień 14, 2014, 12:53:37 »
A to jest typowa przypadłość każdego człowieka który miał coś z kolanem :) ja też mam takie wrażenie, że lata, ale obudowa mięśniowa daje mi komfort psychiczny i wiem że nic się nie stanie :) Z ostatnim zdaniem zgadzam się w pełni, ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia. Często samymi ćwiczeniami można uniknąć operacji.

Offline BallKotek



  • Pomógł: 0

Odp: [Porady treningowe] Nasze doświadczenia, przemyślenia
« Odpowiedź #472 dnia: Wrzesień 17, 2018, 22:24:58 »
Ja od siebie dodam, że warto powoli uzyskiwać progress ale prostolinijnie. Nie wolno przesadzac.