Autor Wątek: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki  (Przeczytany 6516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek



  • Pomógł: 79

[Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« dnia: Maj 14, 2011, 17:20:37 »
Dziś się wybrałem na rower, ubrany na letnio i trochę z przerażeniem zobaczyłem dysproporcję pomiędzy łydą prawą (ta jest OK) i lewą.
Kurde spoko ze trzy centymetry. Ta dysproporcja powstała po złamaniu jakie miałem dwa lata temu. Jak to ćwiczyć, żeby w miarę wyrównać stan?

forum.outdoor.org.pl

[Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« dnia: Maj 14, 2011, 17:20:37 »

misio


Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2011, 17:29:27 »
Naturalnie obciążasz po prostu mocniej nogę zdrowszą i stąd ta dysproporcja zapewne.
Mięśnie nóg mają to do siebie, że najszybciej zanikają i najszybciej można je też odbudować.
Podejrzewam też, że rehabilitacja po złamaniu, była praktycznie zerowa? Czy się mylę?

Offline Piotrek



  • Pomógł: 79

Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 14, 2011, 17:59:09 »
Nie mylisz się.
Robili mi tam jakieś wirówki, prund puszczali i pani pokazała mi kilka ćwiczeń, żeby rozruszać staw skokowy. I w sumie się rozruszał. Ale chodzę jakoś inaczej, psia mać.

Offline Jagienka



  • Pomógł: 10

Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 14, 2011, 18:02:40 »
Mięśnie nóg mają to do siebie, że najszybciej zanikają i najszybciej można je też odbudować.
o, nie wiedziałam!
najładniejsze nogi to te "używane"  :D

misio


Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2011, 18:02:51 »
Nie mylisz się.
Robili mi tam jakieś wirówki, prund puszczali i pani pokazała mi kilka ćwiczeń, żeby rozruszać staw skokowy. I w sumie się rozruszał. Ale chodzę jakoś inaczej, psia mać.

Niestety, ale, tylko się nie obraź, w pewnym wieku, pewnych spraw nie przeskoczysz a'propos zachowania się organizmu.
Moja rada byłaby taka, żebyś zaczął zwracać uwagę na to, by równomiernie obciążać nogi, czyli po prostu odciążyć tą zdrowszą. Trzeba się nad tym pogłowić trochę, ale jest to do zrobienia, choć nie do nadrobienia. Miałem taką samą przygodę z mięśniem czworogłowym lewej nogi: do tej pory mam różnicę prawie 4 cm w obwodzie na niekorzyść prawego. Ani siłownia, ani bieganie, jazda na rowerze nie są w stanie tego poprawić.


Mięśnie nóg mają to do siebie, że najszybciej zanikają i najszybciej można je też odbudować.
o, nie wiedziałam!
najładniejsze nogi to te "używane"  :D

Poka swoje ;D!

Offline Piotrek



  • Pomógł: 79

Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2011, 18:06:03 »
Ja to zoczyłem jakieś pół roku temu i zacząłem świadomie dawać więcej na tej "chorej", ale teraz z przerażeniem zauważyłem, że chyba jest gorzej.
Dlatego pytam, jak to ćwiczyć? Może jest jakiś patent?

A co do wieku, to wiem ile mam lat i że z górki już nie będzie. ;D

Offline crimson



  • Pomógł: 123
  • rocznik '89

Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2011, 18:06:09 »
jeździj sobie spokojnie na rowerze, a z czasem samo się wyrówna, ja po rehabilitacji (po złamaniu obojczyka) polazłem na siłownię i przez długi okres czasu ćwiczyłem z minimalnym obciążeniem zwracając uwagę na to, by każde uniesienie było precyzyjnie wykonane, po to właśnie, by wyrównać dysproporcję pomiędzy lewą a prawą ręką, z czasem wszystko wróxiło do normy
nie jestem całkowicie bezużyteczny, przecież zawsze mogę służyć za zły przykład

stormbringer coming time to die

forum.outdoor.org.pl

Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2011, 18:06:09 »

misio


Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2011, 18:08:19 »
Ja to zoczyłem jakieś pół roku temu i zacząłem świadomie dawać więcej na tej "chorej", ale teraz z przerażeniem zauważyłem, że chyba jest gorzej.
Dlatego pytam, jak to ćwiczyć? Może jest jakiś patent?

A co do wieku, to wiem ile mam lat i że z górki już nie będzie. ;D


Raczej nie ma patentu prócz tego, który podał crimson i ja: zwracania uwagi na to by ćwiczenia były równo obciążone na obydwie strony.
Mi to generalnie nie przeszkadza, bo mimo mniejszego obwodu w udzie, to nie mam większych problemów siłowych, czy różnicy w sile, w porównaniu ze zdrowszą nogą.

Offline ina

Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2011, 15:33:38 »
Trener jeździectwa kiedyś nam zalecał ćwiczenie na łydki: stanąć na palcach na jakimś podwyższeniu (np. progu, krawężniku) i podnosić się na palcach, tak długo, aż... autobus nie przyjedzie ;D Ale poważnie, to dobre ćwiczenie. Żeby wyrównać dysproporcje, rób 2 razy więcej uniesień na jednej, słabszej nodze.
Ja tak przechodziłam rehabilitację kolana. Uszkodzoną nogą robiłam 60 powtórzeń ćwiczenia, a zdrową 20.
Mam małe cycki, ale duże jaja.

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, gdy cię zabraknie.

Pomoc dla Rodziny Dybla

Offline Piotrek



  • Pomógł: 79

Odp: [Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2011, 20:40:34 »
Z powyższego wynika, że brakuje mi tylko regularności. ;)
I, że cudów nie ma. ;D