SPORT I ZDROWIE IN AND FOR OUTDOOR > porady treningowe

[Porady treningowe] Ćwiczenia dla łydki

<< < (2/2)

Piotrek:
Ja to zoczyłem jakieś pół roku temu i zacząłem świadomie dawać więcej na tej "chorej", ale teraz z przerażeniem zauważyłem, że chyba jest gorzej.
Dlatego pytam, jak to ćwiczyć? Może jest jakiś patent?

A co do wieku, to wiem ile mam lat i że z górki już nie będzie. ;D

crimson:
jeździj sobie spokojnie na rowerze, a z czasem samo się wyrówna, ja po rehabilitacji (po złamaniu obojczyka) polazłem na siłownię i przez długi okres czasu ćwiczyłem z minimalnym obciążeniem zwracając uwagę na to, by każde uniesienie było precyzyjnie wykonane, po to właśnie, by wyrównać dysproporcję pomiędzy lewą a prawą ręką, z czasem wszystko wróxiło do normy

misio:

--- Cytat: Piotrek w Maj 14, 2011, 18:06:03 ---Ja to zoczyłem jakieś pół roku temu i zacząłem świadomie dawać więcej na tej "chorej", ale teraz z przerażeniem zauważyłem, że chyba jest gorzej.
Dlatego pytam, jak to ćwiczyć? Może jest jakiś patent?

A co do wieku, to wiem ile mam lat i że z górki już nie będzie. ;D

--- Koniec cytatu ---


Raczej nie ma patentu prócz tego, który podał crimson i ja: zwracania uwagi na to by ćwiczenia były równo obciążone na obydwie strony.
Mi to generalnie nie przeszkadza, bo mimo mniejszego obwodu w udzie, to nie mam większych problemów siłowych, czy różnicy w sile, w porównaniu ze zdrowszą nogą.

ina:
Trener jeździectwa kiedyś nam zalecał ćwiczenie na łydki: stanąć na palcach na jakimś podwyższeniu (np. progu, krawężniku) i podnosić się na palcach, tak długo, aż... autobus nie przyjedzie ;D Ale poważnie, to dobre ćwiczenie. Żeby wyrównać dysproporcje, rób 2 razy więcej uniesień na jednej, słabszej nodze.
Ja tak przechodziłam rehabilitację kolana. Uszkodzoną nogą robiłam 60 powtórzeń ćwiczenia, a zdrową 20.

Piotrek:
Z powyższego wynika, że brakuje mi tylko regularności. ;)
I, że cudów nie ma. ;D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej