SPRZĘT TURYSTYCZNY > aparaty i akcesoria foto

[Akcesoria] Rzecz o wszelakich obiektywach

(1/98) > >>

misio:
słuchajta ludzie, Wy się znacie ;D.
zakupiłem se w dobrej cenie i na dobrych warunkach Nikona D40 [ja pieprzę, jakie to robi zdjęcia ;D] i teraz mam ogromne pytanie laika oczywiście, bo ni chu chu nie znam się na tym. otóż poszukuję dobrego obiektywu do niego, bo mam kitowy, a jak wiecie robię dużo zdjęć nie dość, że w ruchu, to na sporej powierzchni zewnętrznej do ogarnięcia, czytajta: na dworze ;D.
zasadniczo chodzi o to, żeby ściągał jak trzeba z daleka mi ten ruch. jak znam życie, to musi jednak być stabilizacja obrazu, bo nawet teraz mi się ręka trzęsie mimo, że od dawna nie ruszałem alko [może to dlatego ;D].
wypatrzyłem sobie takie dwie lufy, zasadniczo do siebie podobne, ale jednak różne ;D:

http://allegro.pl/item432793889_sigma_18_200_mm_dc_os_hsm_nikon_nowy_stabilizacja.html

http://allegro.pl/item433940406_nikkor_af_s_dx_vr_18_200mm_f_3_5_5_6g_if_ed_lublin.html

ogólnie z tematem zakupu się nie spieszy, bo planuję go dopiero w przyszłym roku, ale chciałbym go uwzględnić już teraz w swoim biznesowym szale na rok 2009 ;D. wpierw czeka mnie jeszcze zakup 18-135 mm bez stabilizacji, ale jak wiadomo- będę mieć niedosyt, bo latarenka jednak ;D ;D.

co sądzicie o sigmowskich obiektywach? słyszałem opinie, że nie do końca można im ufać, ale nie mam pojęcia w jakim zakresie ten brak ufności ma powstać Duży uśmiech.

cynik:
ja tam te szczescie, ze moja kobieta obecna tez rypnieta na punkcie foto jest wiec rozumie ;D

Co do sigmy jak pisalem - zalezy od szkla. Ogolnei slaba powtarzalnosc osiagow miedzy egzemplarzami, najwieksza legenda w tym temaci ejest chyba sigma 30mm 1.4, ktora to albo trafi sie cudowna albo dramatycznei skopana, to drugie nieco czesciej. Ja ogolnie olewam tzw. "third party", nie mam cierpliwosci do loterii i dokladnego badania szkla przed zakupem czy jest BF/FF itp.

Walter: